Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2008, 15:03
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Aankondig start eigen bedrijf

Beste mede forum lezers,

Ik start 1 februari met mijn eigenbedrijf. als interim manager. Nu wil ik eigenlijk iets van een aankonding sturen naar de mensen uit mijn netwerk, die wellicht in de toekomst voor mij nutig kunnen zijn voor opdrachten.

Nu vind ik het erg moeilijk wat je precies op de aankondiging zet. Hebben jullie suggesties voor mij?
Heb al vele malen op google gekeken of er iets op te vinden was, maar tot op heden nog niets gevonden

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Yvonne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2008, 16:16
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aankondig start eigen bedrijf

Misschien kun je een onderverdeling in contacten maken en daarop inspelen. Zakelijke relaties kun je dan bijvoorbeeld benaderen met het idee 'vanaf 1 februari ben ik niet meer bereikbaar via werkgever xxxx, maar sta ik als zelfstandig interim manager volledig tot jullie dient' of iets dergelijks.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2008, 17:08
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Aankondig start eigen bedrijf

Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat een goede start is om een verdeling te maken.

Ik wil het gieten in de vorm van een kaart die verstuur met voorop de bedrijfsnaam en dan binnen in een pakkende tekst.


groet
Yvonne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2008, 17:25
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aankondig start eigen bedrijf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casplo Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat een goede start is om een verdeling te maken.

Ik wil het gieten in de vorm van een kaart die verstuur met voorop de bedrijfsnaam en dan binnen in een pakkende tekst.


groet
Yvonne
Dat lijkt me een prima idee! Ik weet niet wat je op dit moment doet, maar let er wel even op dat je niet de suggestie wekt klanten te willen 'pikken' van je oud-/ huidige werkgever. Er zijn helaas genoeg voorbeelden te vinden van mensen die daar behoorlijke problemen mee hebben gekregen!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2008, 17:38
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Aankondig start eigen bedrijf

Sinds april 2006 werk ik al semi zelfstandig als teammanager bij een grote organisatie in betalingsverkeer in Utrecht. Ik heb een opdracht gekregen voor 15 maanden en dat ging dus niet op freelance basis. De opdracht is verlengd geweest en nu loopt hij af per 31 jan. a.s. Ik heb binnen de organisatie een nieuwe opdracht gekregen tot en met juli en deze kan dus wel op freelance basis.

Ik heb dus de luxe dat ik gelijk al met een opdracht begin, maar ik wil wel gelijk beginnen met netwerken om ervoor te zorgen dat de mensen weten dat ik beschikbaar ben voor opdrachten of voor consultancy achtige rollen.

Ik zal je tip ter harte nemen, je weet maar nooit.

Yvonne
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 oktober 2017, 16:31
johnpikati johnpikati is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2017
Berichten: 1
Smile Communicatiestrategie

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de communicatiestrategie van een bedrijf zoals <knip>. Zij zijn een groot communicatiebedrijf dat vooral strategieen schrijft voor de overheid en gemeenten. Je kunt heel veel informatie vinden op hun website!
Laat maar even weten of dit je geholpen heeft,
John

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 13 oktober 2017 om 10:19 Reden: Link verwijderd. Weinig informatief. Mogelijk linkspam.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dillema: opdracht via bemiddeling of eigen netwerk NoX Marketing en acquisitie 5 5 januari 2008 18:56
Eigen bedrijf starten als wao´er wordt makkelijker Moderator Nieuws - Voor en door freelancers 1 1 maart 2007 15:17
onderneming start.. wilco Freelancepraktijk starten 2 20 oktober 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon