Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2007, 12:21
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Vakantie

Hoi!

In augustus ben ik twee weken op vakantie. Ik kan er onmogelijk mijn e-mail checken, laat staan offertes sturen of dergelijke . Wat als er dan iemand mailt met een opdracht? Stellen jullie een 'out-of-office' in? Of sturen jullie op voorhand een mail door om te zeggen dat je een tijdje op vakantie bent en dus niet kan werken?

Groetjes,
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2007, 12:37
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Vakantie

Een out-of-office reply doe ik altijd. En ik zet er duidelijk bij wanneer ik weer terugben. Kunnen ze zelf inschatten of ze erop kunnen wachten of niet.

Hoevaak gebeurt het je overigens dat je via de mail een opdracht binnen krijgt? Je kunt tijdens de vakantie overigens wel een keer je mail checken (na een week), Dan kun je altijd nog een heeeeeel enthousiast mailtje vanaf je vakantieadres sturen. Zou ik wel met mezelf afspreken dat ik echt de rest van de mail bewaar tot ik weer terugben.

Vakantie heb je ook nodig, vind ik. En als je elke dag je mail gaat checken kun je lastig loslaten, lijkt mij. Misschien zijn er mensen die er anders over denken?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2007, 12:40
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Vakantie

Hele vast klanten kun je van te voren een mail sturen, of het zeggen als je ze ziet. Bij anderen zou je een blije mail kunnen sturen als je weer terugbent. Twee weken volledig weg. Heb ik iets van jullie gemist?


Alvast een fijne vakantie (augustus duurt natuurlijk nog wel even)
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2007, 15:48
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Vakantie

Bij mijn werkzaamheden is het belangrijk dat ik wel bereikbaar ben, voor dringende zaken.

Ik stuur mijn klanten een vakantiekaart voordat ik weg ga en daar staat in dat zij mij kunnen bereiken voor zaken die geen uitstel dulden. Verder heb ik dit jaar voor het eerst een G-mail adres aangemaakt die tijdens de vakantie geldt, als ze het belangrijk vinden mij te mailen.

Werkt goed en 90% van de klanten bellen niet tijdens de vakantie.

Wim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2007, 16:09
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Vakantie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie Bekijk bericht
Hoi!

In augustus ben ik twee weken op vakantie. Ik kan er onmogelijk mijn e-mail checken, laat staan offertes sturen of dergelijke . Wat als er dan iemand mailt met een opdracht? Stellen jullie een 'out-of-office' in? Of sturen jullie op voorhand een mail door om te zeggen dat je een tijdje op vakantie bent en dus niet kan werken?

Groetjes,
Sofie
Dat standaard bericht was mijn planning voor komende vakantie. Daarnaast werk ik inmiddels met een paar bedrijven samen, dus die laat ik mijn vakantieplanning van tevoren even weten!

Nu er alleen nog achterkomen hoe je een out-of-office bericht aanmaakt in Mail op de mac...
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vakantie kan dat ? Gertjan Al die andere praktische dingen 4 31 mei 2007 20:31
Veel opdrachten, geen tijd voor vakantie: luxeprobleem? Marjan Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 4 31 mei 2007 17:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon