Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 22 juni 2007, 09:55
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik overweeg sterk om naar de ABN Amro te gaan. Er zijn een paar praktische dingen die mij aanspreken, zoals je kan bij elke ABN voor je zaken terecht (voor mij erg handig), en filialen zijn op zaterdag open!

Bij de Rabobank loop ik constant tegen het probleem dat ik alles in Sittard moet regelen, en dat ze buiten kantooruren gesloten zijn. Bovendien heb ik de ervaring met onze autoclub, dat we weg zijn gegaan bij de Rabobank ten eerste om deze redenen, ten tweede omdat een zakelijke rekening véél te duur is.

Iemand ervaring bij de ABN-Amro?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 22 juni 2007, 10:23
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht
Ik overweeg sterk om naar de ABN Amro te gaan. Er zijn een paar praktische dingen die mij aanspreken, zoals je kan bij elke ABN voor je zaken terecht (voor mij erg handig), en filialen zijn op zaterdag open!

Bij de Rabobank loop ik constant tegen het probleem dat ik alles in Sittard moet regelen, en dat ze buiten kantooruren gesloten zijn. Bovendien heb ik de ervaring met onze autoclub, dat we weg zijn gegaan bij de Rabobank ten eerste om deze redenen, ten tweede omdat een zakelijke rekening véél te duur is.

Iemand ervaring bij de ABN-Amro?
Ja, ze zijn niet klantgericht. Als je iets wilt hebben wat niet geheel volgens hun regels is doen ze extreem moeilijk. Zit er nu nog bij maar heb mijn hypotheek onlangs afgesloten bij Fortis. Zit nu eigenlijk te twijfelen om alles over te zetten naar de Fortis of te wachten totdat Fortis de ABN overneemt...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #33  
Oud 22 juni 2007, 11:30
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirella Bekijk bericht
Heb navraag bij Bizner en de rabobank gedaan; ook hier geldt dat zonder inschrijving KvK de tenaamstelling van de rekening komt op naam van de eigenaar van de eenmanszaak. Aangezien de KvK aangaf dat inschrijven per 2008 toch verpicht gaat worden voor de ' vrije beroepen', heb ik besloten om me toch maar vast in te schrijven.

Bedankt voor jullie reacties!
Mirella
Kun je aangeven waar dat staat? ben wel benieuwd
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #34  
Oud 22 juni 2007, 15:21
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht
Ik Iemand ervaring bij de ABN-Amro?
Ja, zit sinds mijn studietijd bij die bank (AMRO had de perfecte studentenrekening) maar eigenlijk is de dienstverlening al die jaren achteruit gegaan. ABN AMRO probeert terug te komen bij MKB en consumenten door kantoren langer open te houden, maar de backoffice en het account management rammelt aan alle kanten. Voor complexe producten zoals hypotheken maken ze wel Meer Mogelijk, maar kost ook Meer Tijd en Moeite. Als ABN AMRO nog verder achteruit holt (bijv. na overname) dan wordt de kans groot dat ik overstap (met alles: zowel zakelijk als prive, hypo's en verzekeringen inkluis).

Mijn advies: zorg dat je een bank hebt die zowel de voor- als achterkant goed op orde heeft. Dus: gevoel voor ondernemen, goede selfservice mogelijkheden en een goed persoonlijk contact wanneer dat nodig is.
ING valt wat dat betreft voor mij ook af.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #35  
Oud 22 juni 2007, 15:23
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Zakelijke rekening

MIsschien dan toch Bizner.

Ben sowieso al jaren Rabobank klant, en ze zijn wel degelijk.

Misschien soms minder praktisch, maar ik vertrouw de bank wel.
Al mijn verzekeringen lopen ook via Rabo bij interpolis en ik moet zeggen, dat gaat perfect. Geen gezeur, een telefoontje en weer wat geregeld.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 23 juni 2007, 08:42
carsten888's schermafbeelding
carsten888 carsten888 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Mijn advies: zorg dat je een bank hebt die zowel de voor- als achterkant goed op orde heeft.
aanvulling:
en die niet investeren in clusterbommen of ander wapentuig en dingen die de planeet stelselmatig kapotmaken.

Als asn-bank aan het ideal-betalingssysteem meedeed was ik al overgestapt.
__________________
Joomla CMS plugins
Met citaat reageren
  #37  
Oud 1 juli 2007, 23:09
Fred Fred is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juli 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Als weinig om het lijf hebbende reactie: Bizner bevalt prima so far.
Hoefde er de deur niet eens voor uit, koerier kwam langs om mijn handtekening te halen.
Handig tooltje om overtollig kasgeld automatisch naar een spaarrekening te laten overboeken; online deposito's afsluiten...prima geregeld.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 16 juli 2007, 17:03
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Standaard Re: Zakelijke rekening

Als ik een zakelijke rekening ga openen, dan open ik een extra particuliere rekening bij de Rabo. Ik heb 13 jaar gewerkt bij de Rabo en ik ken de interne beleidsprocedures.

Vroeger kon je gewoon een zakelijke tenaamstelling kiezen zonder inschrijving KvK bijvoorbeeld. Sinds de wet WID/MOT moeten banken zich uiterst nauwkeurig vergewissen van de identiteit van de rekeninghouder, en zijn de procedures aangescherpt. Wil je je rekening zakelijk tenaamstellen, dan moet er dus een inschrijving Kvk komen, zodat de eigenaar erachter onmiskenbaar te herleiden is.

Nederland kent een uitstekende financiële infrastructuur, en daar wordt helaas misbruik van gemaakt door lieden die het iets minder nauw nemen met de openbare orde en de goede zeden. Criminelen dus. Om dit te voorkomen zijn de regels aangescherpt en moeten banken zich houden aan de wet MOT/WID.

Het liefste verkopen ze bij de Rabo een totaalpakket aan je, rekening-courant, verzekeringen etc., dat is een mix van uiterst goede bedoelingen en ondernemersgeest maar uiteindelijk bepaal jij zelf wat je inkoopt.

Het is wel zo, dat als je 'totaalklant' bent bij de Rabo, je ook kunt rekenen op extra service. De laatste jaren is het namelijk door de verkrapping van de rentemarges een heel ander verhaal geworden voor banken om kostendekkend/winstgevend te opereren. Daarom richten ze zich op het verkopen van een totaalpakket.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor 1 aanspreekpunt voor al mijn bankzaken, zodat je een vertrouwensrelatie kunt opbouwen voor de lange termijn. Ik zie hier meer voordelen in, dan al shoppend overal de voordeligste deal eruitslepen. Ik wil best iets meer betalen voor kwaliteit, mits die natuurlijk geleverd wordt.

Het regelen van je bankzaken bij de Rabo vind ik uiterst gemakkelijk via www.rabobank.nl, alles 'hangt' in één menu.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 16 juli 2007, 21:15
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Zakelijke rekening

Heb al sinds de start van mijn onderneming(en) zakelijke rekeningen bij de ABNAMRO. Geen rekening courant en andere fratsen gewoon twee zakelijke rekeningen en dat bevalt me goed. Ze beginnen nu iets meer aandacht te besteden aan het behoud van (MKB) klanten maar heb dat in het verleden niet gemist. Ik woon in een klein dorp waar mijn overbuurvrouw bij de ABNAMRO werkt en kan gemakkelijk zaken regelen. Bevalt me prima zo.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 19 juli 2007, 10:42
Diamond Diamond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 31
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Hé, dat is weer nieuw. Petje af voor de beleidsmedewerker die op het idee kwam zodoende weer flink wat extra verplichte bijdragen te incasseren Of zou de verplichte bijdrage voor alle ondernemingen een beetje lager worden hierdoor?

De bijdrage KvK is per 1 januari 2007 reeds lager geworden. Maar wie weet kan het nog lager :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, zakelijke bankrekening


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon