Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 maart 2006, 10:10
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Zeg je nee of zeg je af?

Als ik dagdelen op locatie zou moeten zijn, moet ik ook nee zeggen af toe.
Maar, inderdaad hoeft dat niet.
De eerste fase van een incasso bijvoorbeeld duurt hooguit een dagdeel alles bij elkaar: intake, correspondentie en maken dagvaarding. Dit wordt meestal over een maand uitgesmeerd.
Je kan het ook niet eens plannen want het hangt ook van de andere partij af. Ze kunnen na de eerste brief betalen of procederen tot je een ons weegt.

Hoe doe jij dat eigenlijk met jouw planning als je klus zou aflopen, maar fors uitloopt en er staan al allerlei vervolgklussen bij anderen ingepland?
Lijkt mij lastig als je hebt beloofd dat je er zal zijn.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juli 2006, 22:15
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zeg je nee of zeg je af?

Nee zeggen blijft moeilijk. Als er een opdrachtgever met een leuke opdracht belt en ik kijk in mijn agenda of ik die dag kan, heb ik voor ik het weet ja gezegd (om soms vervolgens tot de conclusie te komen dat ik die week al tot over mijn oren in het werk zit).

Daarom zet ik nu regelmatig een groot kruis in mijn agenda als ik zie dat mijn week weer helemaal vol loopt. Ik wil elke week 1 dag thuis zijn (om mijn adminstratie/mail/marketing etc te doen of gewoon een dagje te niksen). En als er dan een opdrachtgever belt met een leuke opdracht op een dag dat er een 'kruis' in mijn agenda staat, dan zeg ik dat ik niet kan. En het werkt! Omdat ik dat 'kruis' heel bewust in mijn agenda heb gezet, kan ik nu veel beter nee zeggen!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 juli 2006, 17:56
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: Zeg je nee of zeg je af?

Nee zeg ik alleen maar als ik de opdracht - om welke reden dan ook - niet wil.
Als ik een opdracht kan krijgen die ik leuk vind, maar te weinig tijd heb, zeg ik dat eerlijk en geef een realistische schatting wanneer ik aan de opdracht kan werken. Als de klant dan afspringt omdat het sneller moet, jammer. Soms is het een probleem, soms niet.
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon