Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2009, 11:46
Irene Irene is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 49
Standaard Koude acquisitie: hoe onthouden ze me?

Een paar weken terug heb ik mezelf via de mail als tekstschrijver aangeboden aan een potentiele opdrachtgever. Na een paar keer vergeefs bellen het antwoordapparaat van de geadresseerde ingesproken, die mij daarop een zeer vriendelijk mailtje terugstuurde dat ze mijn mail heeft doorgestuurd aan de collega die gaat over de freelancers - met weliswaar de belofte dat ze mij in hun bestand houden, maar ook de mededeling dat ze ruim voorzien zijn in freelancers.

Nu denk ik: fijn dat ze mijn mail bewaren, maar dat zijn ze natuurlijk volgende week vergeten. Ik overweeg nu toch ongevraagd een paar relevante artikelen op papier met een briefje toe te sturen aan de collega (met wie ik dus nog geen rechtstreeks contact heb gehad). Aan de andere kant wil ik me ook niet al te zeer opdringen, want daar zou ik zelf ook allergisch op reageren. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En Lancelotters die zelf regelmatig freelancers inhuren: hoe zou ik mij het beste in jullie geheugen kunnen nestelen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 februari 2009, 16:27
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Koude acquisitie: hoe onthouden ze me?

Dag Irene,

Dit klinkt in mijn oren als een vriendelijke manier om te zeggen dat ze niet op je zitten te wachten. Bij koude acquisitie ben je er niet door gewoon op te bellen of een mailtje te sturen. Je zult met iets moeten komen wat voor die specifieke klant belangrijk en aantrekkelijk is, en dat gelijk bij de eerste keer. Zo te lezen heb je bijvoorbeeld niet de juiste persoon opgebeld/gemaild. Dat is een recept om niet verder te komen.

Mijn voorstel: ga heel goed na voor welke bedrijven je wilt werken, probeer te achterhalen waar ze nu mee bezig zijn of aan wat voor soort artikelen ze behoefte hebben en kijk of jij dat in huis hebt. Zorg ervoor dat je bij ieder onderwerp precies weet wie je daarvoor moet bellen of zorg ervoor dat iemand in je omgeving je bij je favoriete bedrijven kan introduceren. En zorg ervoor dat je een goed verhaal hebt. Email als eerste contact verdwijnt bij koude acquisitie over het algemeen in het grote zwarte gat, behalve als je echt indruk weet te maken.

Succes in ieder geval.

P.S. mocht het bedrijf waar je dit nu hebt gedaan groot zijn, dan kun je het, als je je goed voorbereid, best nog een keer proberen. Is het klein, dan zou ik het vergeten.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Koude acquisitie: een voorbeeld Agnes Marketing en acquisitie 14 25 januari 2009 19:07
Koude acquisitie: sollicitatie of direct mail? Maybellene Marketing en acquisitie 9 9 januari 2008 00:24
Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie? René Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 10:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon