Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 3 juli 2009, 14:52
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Fout in mijn gemaakte opdracht...

Ik zie nu pas de edit/update:
Citaat:
[edit: en in reactie op ramon fincken: gratis support is mooi, maar daar moet je denk ik wel rekening mee houden in je prijsstelling. Bovendien gaat zo'n regel denk ik niet in alle gevallen op, even extreem gesteld: als je een klant in korte tijd erg gelukkig maakt met een hele eenvoudige quick fix van 1 uur werk, en later blijkt het toch wat complexer te liggen en moet je er reeel gezien toch 10 uur in steken, dan hoeft dat toch niet gratis?]
Ik vraag een marktconforme-, en gezien mijn ruime en brede ervaring & kennis, een vanaf- prijs van 60 euro per uur indien ik op uurbasis werk ( fixed price is ook mogelijk ).
Indien ik iets oplever en er gewoon vragen zijn, ga ik die natuurlijk beantwoorden. Dat behoor je gewoon te doen als gratis service.
Als blijkt dat ik ergens een foutje heb gemaakt, dan los ik het na oplevering op. Daar reken ik geen kosten voor, ongeacht hoelang het duurt en zelfs ongeacht of ik hier iemand anders voor inhuur.

Blijkt die fout niet van mijn kant te komen dan kijk ik per situatie wat er aan te doen is en wie wat daarvoor betaald.

Citaat:
als je een klant in korte tijd erg gelukkig maakt met een hele eenvoudige quick fix van 1 uur werk, en later blijkt het toch wat complexer te liggen en moet je er reeel gezien toch 10 uur in steken, dan hoeft dat toch niet gratis?
Als dat mijn fout was is dat geheel gratis. Als ik op uurbasis werk en een klein puntje ben vergeten van de (bijvoorbeeld) basis functionaliteit dan reken ik dat gewoon mee in uren of vooraf-afgesproken fixed price.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie is mijn opdrachtgever Niki Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 18 3 april 2009 18:33
Oud-werkgever zegt: freelance opdracht in strijd met concurrentiebeding Petra1966 Omgaan met opdrachtgevers 3 4 oktober 2008 15:08
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 23:50
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 10:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon