Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2009, 12:32
Rosoo Rosoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 4
Standaard Hoeveel uren declareren bij reis naar het buitenland voor opdrachtgever?

Voor een opdrachtgever ben ik voor overleg naar het buitenland geweest. Reiskosten zelf zijn vergoed (vliegtuig, hotel), maar wat doe ik met de urendeclaratie? Ik wil hiervoor een voorstel doen naar opdrachtgever, maar wil van tevoren een idee hebben wat redelijk is.
Alleen de uren die het overleg duurden (4) is wat karig, want ik heb twee dagen niet aan iets anders kunnen werken. Volledig declareren is onzinnig, want ik heb ook toeristisch gedaan (noodgedwongen, de reis kon niet meer strak rond het overleg gepland worden).

Rosoo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 mei 2009, 19:40
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoeveel uren declareren bij reis naar het buitenland voor opdrachtgever?

Dag Rosoo,

Ik kan me voorstellen dat je niet 48 uur declareert, maar waarom geen 16 uur (twee werkdagen)? Ik weet natuurlijk niet hoe en wat, maar zo in opdracht naar het buitenland lijkt me niet raar te declareren. Normaal gesproken doen werknemers dat ook. Ik veronderstel dat je er alles aan gedaan hebt het bezoek zo kort mogelijk te houden?
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2009, 09:37
WSR² WSR² is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 27
Standaard Re: Hoeveel uren declareren bij reis naar het buitenland voor opdrachtgever?

Ik hanteer de volgende regel:

- Reistijd wordt belast aan 50% van het overeengekomen tarief met een maximum van 8 reisuren per dag.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2009, 16:06
Rosoo Rosoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Hoeveel uren declareren bij reis naar het buitenland voor opdrachtgever?

Ik heb inderdaad geprobeerd het zo kort mogelijk te houden. Wel heb ik geprobeerd een voordelige vlucht te boeken, maar als ik dan weer reistijd declareer zal het niet zo veel meer schelen..

Ik ga denk ik voor de 16 uur. Dank voor jullie input.

Rosoo
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juli 2009, 17:14
Sebastiaan... Sebastiaan... is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 16
Standaard Re: Hoeveel uren declareren bij reis naar het buitenland voor opdrachtgever?

Dit advies is voor Rosoo wat te laat, maar voor anderen die dit lezen misschien wel even nuttig.
Bespreek dit simpelweg vooraf. Klinkt eenvoudig, maar dat is het ook...
Schat met elkaar in hoeveel uur het zal duren en hoeveel uren je zult factureren.
Het is voor de klant prettig om te weten wat de kosten zullen zijn en voor jezelf is het prettig om te weten wat de omzet voor die dagen zal zijn...

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon