Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juli 2013, 13:49
MDMcs MDMcs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2008
Berichten: 5
Standaard Voorkeur voor communicatie per e-mail of telefoon?

Een simpel iets, maar ik ben eens benieuwd hoe jullie dit aanpakken; geef je aan of je een voorkeur hebt voor communicatie per mail of per telefoon?

Op de een of andere manier 'ruiken' klanten het wanneer ik op het punt sta te vertrekken naar een afspraak, aan het lunchen ben, of net in een bespreking zit. Ook wanneer aan het autorijden ben gaat de telefoon regelmatig. Maar wanneer ik met alle dossiers bij de hand achter de computer zit is het stil.

In mijn werk als ontwerper heb ik vaak te maken met correctieronden, het werkt voor mij dus ook erg prettig wanneer ik in mails afspraken of wijzigingen terug kan zoeken.

Zijn er leuke manieren om aan te geven dat je een voorkeur hebt voor communicatie per e-mail? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
__________________
Michelle de Man
MDM creatieve studio - grafisch ontwerp & illustratie

www.mdmcs.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2013, 08:41
adminjohn adminjohn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 34
Standaard

Mijn voorkeur gaat uit naar e-mail, heeft ook te maken met het kunnen verzenden van bijlagen en het vastleggen en terug kunnen kijken van afspraken.
De telefoon is een gebruiksvoorwerp waarvan het tijdstip van gebruik de initiatiefnemer goed uitkomt, de ontvanger echter niet altijd. Bij gebruik probeer ik ook altijd rekening te houden met degene die ik bel (niet bellen tijdens etenstijd bijvoorbeeld).
__________________
www.adminvanbergen.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2013, 20:24
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard

In mijn vak (en vele anderen) hanteren we de stelregel 'if it ain't written, it isn't done'. Zodra ik gebeld wordt door een contact en er worden essentiële zaken besproken, dan gaat er direct een email achteraan om het besprokene te bevestigen. Zo heb ik direct gedocumenteerd wat er besproken is en kan het terugzoeken, en tegelijkertijd is het een controlemiddel om bevestigd te krijgen dat afspraken door beide partijen op dezelfde manier begrepen zijn. Wanneer de ander onjuistheden of andere interpretaties leest, zal deze direct reageren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 augustus 2013, 19:27
CrammC's schermafbeelding
CrammC CrammC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 33
Standaard

E-mail.

Vaak ben ik met iets anders bezig als de telefoon gaat en dan vind ik het fijner om even rustig via e-mail te kunnen antwoorden. Bovendien ben ik met e-mail vrijwel net zo communicatief en snel als per telefoon.

En natuurlijk is het altijd handig om afspraken meteen 'op papier' te hebben.
__________________
Colin Cramm Illustratie & Animatie


Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatie, e-mail, telefoon, voorkeur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fiscale levensduur telefoon ronny82 Belasting 2 17 juni 2013 15:30
Factuur per mail Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 15 31 augustus 2009 22:38
Prive telefoon in de zaak stoppen dreas Al die andere praktische dingen 11 6 april 2009 13:56
Vraag over zakelijke telefoon en computer Sabrina Administratie 6 5 februari 2008 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon