Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2013, 14:36
henk30 henk30 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 februari 2013
Berichten: 4
Standaard Communicatie in rekening brengen?

Hallo beste mensen,

Ik heb weinig ervaring als beginnend zzp-er en vraag me af of het gebruikelijk is om communicatie uren in rekening te brengen. Het gaat hierbij om een zeer langlopend project waarbij ik regelmatig schattingen doe als er iets nieuws gemaakt moet worden voor dit project. Ik werk hierbij niet met offertes.

Het gaat hierbij om een klant die alles tot in detail uitlegt wat er gedaan moet worden en daarbij de Desktop Publishing opmaakbestanden ook opent en via "screen sharing" doorneemt wat er gedaan moet worden.

Ik zie dit als werkuren. Echter hier zijn misverstanden over ontstaan tussen mij en de klant. Is het wel eens gebruikelijk om deze uren in rekening te brengen?

Groetjes,
Henk Hovenaar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2013, 14:23
Wisp Wisp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 16
Standaard

Zelf ben ik ook beginnend freelancer, dus dit is slechts mijn mening.