Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2007, 21:42
NoX NoX is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
Standaard Opdrachtbevestiging of overeenkomst?

Op dit moment ben ik bezig met het binnen halen van een nieuwe opdracht. In feite is het al rond, echter het moet nog even op papier vastgelegd worden.

Op de website zie ik dat je zoiets hebt als een opdrachtbevestiging en/of een overeenkomst. Wat is het verschil?

Ik werk als freelance software ontwikkelaar als onderdeel van het projectteam van mijn klant. Ik heb ook een adviserende rol en heb uren begroting gemaakt voor mijn werkzaamheden. Maak ik een overeenkomst of een opdrachtbevestiging? of beide? Of haal ik zaken door elkaar.

Alvast bedankt voor de input.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 augustus 2007, 10:52
Verwijderd acccount
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Opdrachtbevestiging of overeenkomst?

Een overeenkomst of contract is een afspraak tussen minimaal twee natuurlijke personen of rechtpersonen (de partijen) over wat ze met elkaar of voor elkaar zullen gaan doen (de te leveren prestatie)

Niet meer dan een set afspraken formaliseren op papier waar beide partijen "happy"mee zijn.

Een opdrachtbevestiging is een bevestiging van de opdracht.Dit klint raar maar meer is het niet. Dit kan zijn doordat je per email aangeeft dat de opdracht conform afspraak...... zal worden uitgevoerd. Of via een brief waarin je aangeeft dat conform afpraak ..........zal worden uitgevoerd.