Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2009, 12:00
MvB MvB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 3
Standaard Tarief voor schrijven van jubileumboek onderwijsinstelling

Hallo,

ik ben gevraagd als auteur voor een jubileumboek. Ik zit nu met de vraag welke prijs ik hiervoor moet rekenen. Moet ik werken adhv een uurprijs? Dan kom ik ws uit op een zeer hoog bedrag en het gaat om een onderwijsinstelling waarvan ik denk dat ze geen ruim budget hebben. Ik kan ook werken aan de hand van een projectprijs, maar dan ben ik bang dat ik ze zal afschrikken met het bedrag.

Werk ik aan de hand van een uurprijs, weet ik niet hoeveel uur ik er voor uit moet trekken. Het gaat om het doornemen, selecteren en verwerken van een boel informatie, het houden en uitwerken van interviews, het maken van de planning en overleg met de betrokken partijen. Zelf dacht ik aan 16 uur per week gedurende 14 weken, daarmee denk ik een eind te kunnen komen.

Heeft er iemand tips over het te vragen bedrag? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2009, 14:02
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tarief voor schrijven van jubileumboek onderwijsinstelling

Waarom vraag je niet naar het beschikbare budget? Meestal hebben onderwijsinstellingen voor dit soort dingen een vast bedrag wat ze uit kunnen geven en omdat op toch op is, doen ze daar meestal niet heel geheimzinnig over. Bovendien kan het dan nog meevallen en hoef je misschien wel helemaal niet onder je eigen tarief te gaan zitten!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2009, 15:20
MvB MvB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Tarief voor schrijven van jubileumboek onderwijsinstelling

Dank voor je reactie. Het is zo dat de contactpersoon van de school uitdrukkelijk mij om een prijsopgaaf heeft gevraagd, zonder daarbij ook maar enigszins blijk te geven van wat hij beschikbaar heeft. Uiteraard kan ik vragen naar het budget, maar als het door hem genoemde bedrag veel lager uitkomt dan mijn prijs, gooi ik misschien mn eigen ruiten in. Als ik zelf met een prijs kom kan ik altijd nog zakken, is mijn gedachte.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 mei 2009, 15:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tarief voor schrijven van jubileumboek onderwijsinstelling

Onderwijsinstellingen worden door de overheid gefinancierd, overeenkomstig het prijsniveau in de markt van gebouwen, schoolbanken, docenten, digitale schoolborden, leermiddelen, verbouwingen, schoonmaak etc. Ik vind dat je bij onderwijsinstellingen gewoon je normale prijs kunt rekenen en dat je niet op voorhand hoeft uit te gaan van armlastigheid.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 mei 2009, 15:44
MvB MvB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Tarief voor schrijven van jubileumboek onderwijsinstelling

Ook dank voor je reactie. Klopt, ik heb dan ook besloten mijn eigen uurtarief te hanteren. Indien te hoog, hoor ik het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
BTW verleggen, of 0% tarief van toepassing? Jve Belasting 1 25 november 2007 01:44
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon