Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2009, 17:32
Aljan's schermafbeelding
Aljan Aljan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 11
Standaard Personal branding & Social media

Hoe denk je over personal branding en dan met name in social media? Het gaat hierbij dus om het gebruik van Twitter, LinkedIn, FaceBook etc. Door hier actief te zijn (dus regelmatig je naam voorbij laten komen) en je netwerk daarin uit te breiden wordt je meer gezien, en daarbij dus ook jij als freelancer. Dit kan uiteindelijk je meer klussen opleveren!

Ben je hier veel mee bezig?

Zo ja, op welke sites? En met welke reden?
Zo nee, waarom niet?

Aljan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 mei 2009, 18:02
Aljan's schermafbeelding
Aljan Aljan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Personal branding & Social media

Ja, maar ik zal je heel eerlijk bekennen dat ik niet alles helemaal heb doorgelezen. Ik doel hierbij echt op of je meerwaarde ziet voor je freelance onderneming. Probeer je jezelf neer te zetten als een bepaald persoon, heb je hier over nagedacht? Dus je personal branding. En dit met social media als middel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 mei 2009, 18:30
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Personal branding & Social media

Ik persoonlijk zie alleen in Linkedin een meerwaarde, en de rest gebruiik ik ook niet ( ook niet prive )
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 mei 2009, 13:16
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Personal branding & Social media

Dag Aljan,

Wat wil je er mee? Er zijn hele beroepsgroepen die er hun werk van hebben gemaakt om anderen te helpen hun persoonlijk profiel op het internet goed neer te zetten, maar wat de beste manier is kan voor verschillende mensen anders zijn. Dus:

Wil jij weten of hoe wij er over denken zodat jij voor jezelf kunt bepalen welke keuzes je daarin zou willen maken, of wil jij weten hoe we op deze vraag reageren zodat je kunt kijken of je met personal branding je brood kunt verdienen?

Dat zijn twee totaal verschillende manieren van benadering, maar de manier waarop je deze vraag stelde roept bij mij wel deze wedervraag op.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 mei 2009, 13:20
Aljan's schermafbeelding
Aljan Aljan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Personal branding & Social media

Ik heb zeker niet de intentie om zelf mensen te gaan helpen met personal branding. Ik doe het puur voor mijzelf en ben er al een beetje mee bezig. Alleen vraag ik mij af hoe anderen dit ervaren? Heb je er al klussen uit kunnen halen of krijg je weer contact met mensen waarmee dat zonder social media niet had plaatsgevonden? Of hou je je er niet mee bezig, omdat het teveel tijd kost?

Dus ik wil andere mensen niet gaan helpen, ik ben er zelf een beetje mee bezig en ben benieuwd naar ervaringen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 mei 2009, 13:25
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Personal branding & Social media

Ik sluit me aan bij Mieke: wat is het doel van je vragen?
Persoonlijk heb ik op verschillende netwerken die betrekking hebben op mijn beroep een profiel aangemaakt en ik kwetter lustig mee . Maar Hyves heb ik opgezegd, simpelweg omdat het niet leeft bij mij vriend(inn)en/of familie.
Ten slotte zijn het allemaal communicatiemiddelen. Beter kun je je afvragen of je op die manier met mensen wilt communiceren of dat je liever mensen ziet, voelt en ruikt terwijl je met ze praat.
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 mei 2009, 13:27
Aljan's schermafbeelding
Aljan Aljan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Personal branding & Social media

Maar social media moet uiteindelijk zeker leiden tot zien, voelen en ruiken! Dus daadwerkelijk ontmoeten, maar als je je gezicht niet laat zien op het internet, hoe komen ze dan bij je?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 mei 2009, 13:37
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Personal branding & Social media

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aljan Bekijk bericht
Maar social media moet uiteindelijk zeker leiden tot zien, voelen en ruiken! Dus daadwerkelijk ontmoeten, maar als je je gezicht niet laat zien op het internet, hoe komen ze dan bij je?
Hoe doe je dan zaken: ga jij niet naar je opdrachtgevers toe dan? En ze zien je gezicht toch op je website? Verwijs naar al je profielen (LinkedIn, Plaxo, beroepsnetwerken zoals Nederlands Medianetwerk) vanaf je eigen site en je wordt echt wel gevonden.
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je werk, dat is waarom opdrachtgevers bij je komen, niet alleen omdat je zo'n leuk koppie hebt... (het helpt wel natuurlijk, dat leuke koppie )

Ik ga zelf regelmatig naar netwerkbijeenkomsten, in mijn regio of die speciaal op mijn beroep zijn gericht, en geef mijn visitekaartje alleen aan mensen met wie ik een gesprek heb gevoerd. Als ik tijdens zo'n bijeenkomst één goed gesprek heb gehad waarin naar voren is gekomen dat ik hem/haar mag bellen over een bepaald idee, dan is mijn bezoek de moeite waard geweest.
__________________
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 mei 2009, 13:44
Aljan's schermafbeelding
Aljan Aljan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Personal branding & Social media

Ik ga zeker wel naar opdrachtgevers toe, maar zij zijn al opdrachtgevers. Gisteren kreeg ik een berichtje van een potentiële opdrachtgever, die zag mijn profiel/werk in een groep van LinkedIn. Dit is de eerste zet dat leidt tot een afspraak. Dus daarmee wil ik zeggen, als ik Linkedin in dit geval niet had gehad, loop ik misschien wel potentiële opdrachtgevers of klanten mis. En als je actief bent in de social media wereld blijft je "gezicht" terugkomen en kunnen mensen je werk zien wat weer leidt tot eventuele afspraken.

En tuurlijk, ik ben ook zeker van plan om naar netwerkbijeenkomsten te gaan en ik gooi ook niet met visitekaartjes, alleen met de mensen waarmee ik een goed gesprek heb gehad en waarmee ik zaken zou kunnen doen.

Ik zie het als een extra :-) Vooral in het begin, en als je werk echt goed is, dan wordt er vanzelf naar je gewezen en krijg je op die manier klussen binnen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valkuilen van personal branding (nieuw artikel op de site) René Marketing en acquisitie 2 3 februari 2009 22:10
Voorbeeld Personal Branding Annedien Hoen Marketing en acquisitie 2 12 februari 2008 10:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon