Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2009, 18:59
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Grappige video over klanten en de prijs

Ik denk dat dit de beste plek is voor deze video, maar eigenlijk heb ik de neiging hem neer te zetten op mijn eigen website bij het kopje "investeringen" (waar ik uitleg over het hoe en wat van mij inhuren). Hij is briljant:

__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com


Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 18 juni 2009 om 11:56 Reden: Filmpje in het forumbericht ge-embed.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2009, 03:32
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Hij is inderdaad geweldig!!!

Bijna/eigenlijk verplichte kost voor ondernemers: 't feit dat het klantgedrag zo overduidelijk onzinnig is in die situaties helpt misschien om in minder duidelijke situaties het nog steeds onzinnige klantgedrag te herkennen.

Pfew, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik wil nl. niet teveel van de video verraden.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2009, 11:24
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Die video is echt meesterlijk!!!
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juni 2009, 14:29
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Deze is inderdaad geweldig!
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2009, 16:09
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Te gek!

Van de week even geproefd aan life hacking. Een van de mechanismen die klant-leverancier relatie compleet kan veranderen, is: laat de klant bepalen wat hij/zij jouw dienst waard vindt.

In een zaal vol ondernemers werd gevraagd hoeveel ondernemers verwachten voor hun 'waar' meer te ontvangen als zij de waardebepaling (en betaling) overlaten aan hun klant..... ongeveer 30% van de ondernemers.

Ik overweeg dit mechanisme toe te passen op mijn opdrachtgevers... Discussie over de prijs is dan einde oefening.

Al ervaringen??!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2009, 12:25
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Geestig ...

Je wil ook niet weten hoeveel aanvragen ik krijg met low budget met de melding "bij goede resultaten komt een vervolgklus met een hoog budget "
Nou 9van de 10 keer de eerste klus een noGO, en als ie al doorgaat ... hoor je later nooit meer iets van die leuke vervolgklus ( grumbl )
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 juni 2009, 12:48
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Ja, dat lokkertje... alsof ik zit te wachten op een klant die me niet één keer, maar vele malen opnieuw probeert uit te melken. Voor hem tien anderen die wél een normale zakelijke relatie willen opbouwen. Het is hoe dan ook altijd een zakelijke overeenkomst, waarbij het heel raar is dat een klant denkt me een gunst te doen door me eerst proberen uit te melken met het vooruitzicht op meer.

Nooit intrappen dus, zo'n argument. Als een klant vaker met me wil werken dan merk ik dat vanzelf, ik ga er in ieder geval niet vanuit als ik een eerste opdracht aanneem: ik zorg ervoor dat ik die gewoon volgens mijn standaarden en gevoel voor kwaliteit doe, die zijn niet alleen hoog maar ik betracht altijd de hoogst mogelijke integriteit, en daar ben je tevreden over of niet.

Overigens: met mijn vaste klanten ging het of vanzelf of we hebben van te voren een bindende afspraak gemaakt over een langdurige relatie. Vrijwel geen van de klanten die ik ooit zo'n lege belofte heb horen doen, komt terug (want dat is ook het doel niet van zo'n lokkertje..).

En nog iets: ook zakelijke relaties komen van twee kanten: er zijn klanten waar ik het heel leuk vind om één keer voor te werken maar die ik, om wat voor reden dan ook, niet nog eens op mijn lijstje wil hebben staan.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 juni 2009, 16:05
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Bekijk het ook vanuit de stoel van de klant. Hier wordt het heel erg gechargeerd.
Doen wij daar zelf ook, als klant ipv ondernemer, niet aan mee? Het is een kwestie van onderhandelen. Het spel speel je mee of laat je voor wat het is.

Ik schaam me altijd als ik moet onderhandelen maar ik ken mensen die toch hun doel bereiken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 juni 2009, 16:41
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Dag Jesse,

In mijn optiek is er een (groot) verschil tussen onderhandelen, wat ik vrij normaal vind -zeker voor de grotere projecten-, en wat hier in deze video getoond wordt.
Ik speel dit specifieke spel, dus klanten die echt over de schreef gaan, dan ook niet mee.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 juni 2009, 11:33
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Grappige video over klanten en de prijs

Mieke,

Ik las net je andere topic over je problemen met je klant. Nu begrijp ik beter waar dit onderwerp vandaan komt. Goed dat je het zo hebt opgelost en dat je het hier post want daar kunnen anderen van leren.

Het blijft toch lastig om goed te communiceren , want je kan uiteraard niet alles dichttimmeren in een contract. Zaken doen moet bij mij betreft ook gebaseerd zijn op vertrouwen en onderlinge bereidheid om problemen (als die zich voordoen) samen op te lossen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie? René Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 10:06
Klanten werven Evenementenbureau.....??? Agent Variety Marketing en acquisitie 4 19 februari 2007 15:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon