Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 augustus 2009, 09:51
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Teksten opleveren: wanneer is je opdracht 'af'?

Marlies,

Werk jij nooit met projectprijzen? Ik kreeg van een opdrachtgever het verzoek om een totaalprijs te maken voor het schrijven van webteksten voor zijn website. Ik vind het nog steeds moeilijk om een goede inschatting van de uren te maken.

Je wilt uiteraard jezelf niet uit de markt prijzen maar ook jezelf niet te kort doen. Uiteraard is het deels ervaring en een goede urenregistratie.

Hoe doe jij dat?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 augustus 2009, 10:55
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Teksten opleveren: wanneer is je opdracht 'af'?

Hej Jesse,
Ik maak een uitgebreide offerte. Begin met inleiding over de opdracht en de opdrachtgever, zodat zwart op wit staat wat ervan mij verwacht wordt. Als dat niet klopt, kan de opdrachtgever daar een correctie in aanbrengen. Als de offerte ondertekend retour komt, ligt alles netjes vast.

Vervolgens stel ik een werkplan op. Zoals ik al eerder schreef heb ik het werk ingedeeld in 4 tot 5 fasen. Voor elke fase maak ik een schatting in uren. Zodat de opdrachtgever kan zien waar ik mijn tijd aan besteed.

De som van die uren vermenigvuldig ik met mijn uurtarief. Dat is dan de projectprijs.

Voor de zekerheid bouw ik een aantal voorbehouden in, in de offerte. Nacalculatie is daar één van en de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever voor de looptijd van het project is een tweede. Met dat laatste bedoel ik dat ik afhankelijk ben van het op tijd aanleveren van informatie en feedback door de opdrachtgever of zijn contactpersoon.

Groetjes,
Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 augustus 2009, 11:16
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Teksten opleveren: wanneer is je opdracht 'af'?

Bedankt Marlies voor je uitgebreide toelichting. De inschatting per fase vind ik een hele goeie, kijken of mij dat ook lukt. En de nacalculatie voorbehoud vind ik ook een goede tip, want hoe vaak komt het niet voor dat een opdrachtgever tijdens de uitvoering niet van gedachten verandert.

Bereken jij ook uren voor de briefing zelf?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
eindredactie, opdracht, tekst


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schatting aantal uren voor deze opdracht? Janna Omgaan met opdrachtgevers 0 19 februari 2009 21:49
Oud-werkgever zegt: freelance opdracht in strijd met concurrentiebeding Petra1966 Omgaan met opdrachtgevers 3 4 oktober 2008 14:08
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 09:07
Opdracht tussentijds opzeggen (door freelancer) L@JC Omgaan met opdrachtgevers 3 1 april 2008 21:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon