Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2009, 15:25
marchuiberts's schermafbeelding
marchuiberts marchuiberts is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Berichten: 26
Standaard Trainer gedragsbeïnvloeding tarief

Hallo,

Ik ga beginnen als trainer/coach in diepgaande gedragsveranderingen binnen bedrijven. Mijn oud-werkgever wil mij wel inhuren maar schrikt van het dagdeeltarief dat ik 'm voor houd.

Ik heb +10 jaar ervaring in dit vakgebied en leer steeds bij dus ben ik redelijk op de rails qua laatste ontwikkelingen.

Hij stelt dat dat niet meetelt in de aard van de opdrachten.

Wie weet een goed dagdeel-tarief en/of uurtarief...?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 september 2009, 10:02
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Trainer gedragsbeïnvloeding tarief

Als je je huidige tarief gebaseerd hebt om je ervaringen en ontwikkeling, dan heb je toch een prima tarief? Als je oud-werkgever dat teveel vindt, dan kan hij een ander inhuren, of je kunt een compromis bereiken. Bijvoorbeeld door een compactere training aan te bieden waar bijvoorbeeld niet een hele dag, maar een halve dag voor nodig is.

Wijkt de opdracht overigens echt zo af dat jouw ontwikkeling en ervaring van weinig invloed is?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 september 2009, 11:03
marchuiberts's schermafbeelding
marchuiberts marchuiberts is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Berichten: 26
Standaard Re: Trainer gedragsbeïnvloeding tarief

Hallo Adine,

Dank voor je positieve reactie...

De opdrachtgever is mijn voormalig werkgever. Hij wil miz. een schijntje betalen voor opdrachten die al reeds geacquireerd en geoffreerd zijn (door mij). Hij claimt dat ik daar al salaris voor heb gekregen tijdens mijn dienstverband. En nu denkt hij dat ik voor 100-225,= / dagdeel aan de slag ga voor hem...
Als ik even snel uitreken, op de achterkant van de tv-gids, kom ik tot de conclusie dat er dan wel heel erg weinig voor mij overblijft na belasting.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 september 2009, 11:12
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Trainer gedragsbeïnvloeding tarief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marchuiberts Bekijk bericht
Hallo Adine,

Dank voor je positieve reactie...

De opdrachtgever is mijn voormalig werkgever. Hij wil miz. een schijntje betalen voor opdrachten die al reeds geacquireerd en geoffreerd zijn (door mij). Hij claimt dat ik daar al salaris voor heb gekregen tijdens mijn dienstverband. En nu denkt hij dat ik voor 100-225,= / dagdeel aan de slag ga voor hem...
Als ik even snel uitreken, op de achterkant van de tv-gids, kom ik tot de conclusie dat er dan wel heel erg weinig voor mij overblijft na belasting.
Het lijkt me dat hij betaald heeft voor het werk dat jij in dienstverband hebt gedaan, maar als hij wil dat je nu werk doet - en daar lijken me die dagdelen voor - dan zal hij je gewoon moeten betalen. En dan ben jij de ondernemer die bepaalt wat je daarvoor rekent. Hij kan dan bepalen of hij het wil betalen...
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Btw tarief VS? carsten888 Belasting 4 25 januari 2012 11:36
Tarief bepalen startende trainer jolanda Marketing en acquisitie 24 8 oktober 2011 23:30
Heronderhandelen tarief dubbelmanm Omgaan met opdrachtgevers 8 6 juli 2009 11:23
Tarief voor overdracht auteursrecht op tekst Sjaak Omgaan met opdrachtgevers 0 5 september 2008 17:21
Tarief als freelance trainer? MarjaMaya Omgaan met opdrachtgevers 0 22 maart 2008 22:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon