Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2010, 21:43
medagi40
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard UWV werkbedrijf slechte betaler

Ik ben Theo de Haas en heb een eigen werkadviesbureau. Theo-werkadvies.nl
Voor het UWV werkbedrijf voer ik re-integratieopdrachten uit.
Voor het betalen van rekeningen houdt het uwv een betalingstermijn van maximaal 45 dagen aan.
deze termijn wordt regelmatig overschreden en hierdoor kom ik zelf in betalingsproblemen. Ik heb regelmatig hierop gewezen, maar zij beloven te betalen, maar steeds komt de betaling veel te laat binnen.
Wat is hier aan te doen.
Wie heeft ook dezelfde ervaring met het UWV-werkbedrijf en heeft een oplossing en of zinnige suggesties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2010, 22:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: UWV werkbedrijf slechte betaler

Toevallig heb ik ook laatst een factuur mogen sturen aan het UWV. Het duurde een week of 7, maar toen werd hij keurig betaald, zonder herinneringen. Ik heb weleens voor een ministerie gewerkt, zelfde verhaal.

Het zij zo, denk ik dan. Het UWV kan niet failliet gaan, dus je loopt geen debiteurenrisico.

Het mooiste is als je een eigen financiële buffer hebt om die paar weken te overbruggen. Lukt dat niet, dan wil een bank het waarschijnlijk wel lenen. Het kost een beetje rente, soit. Formeel kun jij ook wettelijke rente bij het UWV in rekening brengen, misschien is dat een idee.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2010, 09:41
medagi40
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: UWV werkbedrijf slechte betaler

Bedankt Rene voor je snelle reaktie. Ja het UWV blijft een probleem, maar ik zal je suggestie bekijken.

groeten

Theo de Haas
werkadviseur
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2013, 20:26
Pumi Pumi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 1
Standaard UWV is een slechte betaler

Ik ben in juli begonnen aan een opdracht die juni gegeven werd. Naast dat het UWV niet binnen het UWV communiceerd en werknemers daarna een grote mond hadden over mijn beschikbaarheid (ja er is verontschuldigt, maar was dat nou echt nodig?) , betalen ze niet binnen de wettelijke termijn van 30 dagen.
Ik ben een starter, dus ik reageer vriendelijk, maar krijg een grote mond terug dat ik geduldig moet zijn want het is een grote instantie. Het spijt mij zeer, maar dat vind ik dus geen reden. De SVB is ook een grote instantie en betaald niet alleen optijd maar binnen 14 dagen. Het UWV gaat bij mij nu dus over de termijn heen. Ze kozen bewust voor een starter en wisten dus dat de betaling essentieel is...en nog interesseert het ze niet. Ik ga er nu toch echt een aanmaning tegenaan gooien, puur vanuit het punt: ze leren het anders niet....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geldt VAR-WUO ook voor UWV? rob vogels Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 29 februari 2008 09:19
Meer tijd voor afsluiten vrijwillige verzekering UWV tijn1978 Nieuws - Voor en door freelancers 0 9 september 2007 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon