Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2008, 11:44
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 6
Standaard Even voorstellen: Myrthe Claus

Hallo,


ik kom als startende freelancer regelmatig langs op deze site, sta al een tijdje ingeschreven als lid en het wordt nu de hoogste tijd om me eens voor te stellen. Ik heb geen spetterende elevator pitch, maar wel een tekst die uitlegt wat ik doe:


“Myrthe Claus (Tekst&)Redactie staat voor redactie in de breedste zin van het woord. Redactie als in “puur schrijfwerk”: het schrijven van teksten op basis van een ruw concept, informatie of een interview. Redactie als in “corrigeren”of “ herschrijven”: het corrigeren van een vertaling, het verbeteren van een al bestaande tekst of het herschrijven ervan voor een nieuwe doelgroep. Maar naast tekstredactie ook redactie als in “bureauredactie”: het verzamelen van informatie om een redactie te assisteren bij het maken van audiovisuele producties zoals tv-programma’s."


Ik weet het, het is vrij ruim gedefinieerd zo en ik ben van plan om het straks af te bakenen door het thema “Italië” de boventoon te laten voeren in mijn werk (ik woon er sinds 2001), maar ik wil in de beginfase wat breder inzetten om geen kansen te laten liggen (het beruchte starters-syndroom?). Het wonen in Italië geeft trouwens een extra dimensie aan het geheel: freelancen is niet alleen een stap die ik na jaren treuzelen eindelijk neem, maar tevens een “experiment” om te kijken of het me ook op afstand gaat lukken om een freelance-bestaan met Nederlandse klanten op te bouwen. De tijd zal het leren!


Tot slot mijn complimenten aan de bedenkers en makers van de Lancelots-site. De informatie hier heeft me een heel eind op weg geholpen. Het is echt een fantastische bron van informatie!!


Een fijne dag allemaal,


Myrthe Claus
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 februari 2008, 23:53
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Hoi Myrthe,

Van harte welkom hier!
Niet verkeerd lekker in Italië wonen
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2008, 08:39
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Zo hey,

Ik zou ook wel in een lekker warm en mooi land willen wonen. Vrees alleen dat het woonwerk verkeer mij op ga breken.... GRIN.

Welkom en doe lekker mee in de discussies. Hoe meer teksten, hoe leerzamer (Misschien moet je dat maar even herschrijven, het is een parodie op hoe meer zielen, hoe meer vreugd... )

groeten,
Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2008, 13:49
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Bedankt voor jullie welkom! Ik zal zeker proberen mee te doen met de discussies, hoewel ik als "groentje" op freelance-gebied natuurlijk nog niet zoveel kennis van zaken heb als de meesten hier.

Myrthe

P.S. Wonen in Italie is inderdaad niet gek, kan zo gauw ook geen groot nadeel bedenken wat dat betreft (maar dat komt misschien omdat buiten het zonnetje schijnt en ik de krant van vandaag nog niet heb opengeslagen ).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2008, 13:54
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthe Bekijk bericht
Bedankt voor jullie welkom! Ik zal zeker proberen mee te doen met de discussies, hoewel ik als "groentje" op freelance-gebied natuurlijk nog niet zoveel kennis van zaken heb als de meesten hier.

Myrthe

P.S. Wonen in Italie is inderdaad niet gek, kan zo gauw ook geen groot nadeel bedenken wat dat betreft (maar dat komt misschien omdat buiten het zonnetje schijnt en ik de krant van vandaag nog niet heb opengeslagen ).
*zucht*

Hier alleen maar regen

Welkom hier!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 maart 2008, 15:09
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Hai Myrthe,

Ook van mij een warm welkom.
Je schrijft:
Citaat:
Ik weet het, het is vrij ruim gedefinieerd zo en ik ben van plan om het straks af te bakenen door het thema “Italië” de boventoon te laten voeren in mijn werk (ik woon er sinds 2001), maar ik wil in de beginfase wat breder inzetten om geen kansen te laten liggen (het beruchte starters-syndroom?).
Mijn ervaring is: je laat juist kansen liggen door breed in te zetten. Jouw mogelijke klant namelijk is niet breed. En als z/hij jouw brede verhaal leest, denkt ze al gauw: hmm... niet precies wat ik zoek. En weg is ze weer. Ja, als je focust op bijvoorbeeld Italië dan mis je waarschijnlijk degenen die iets met dijkverzwaring of scrabble of ziekenhuismanagement van doen hebben, maar dat is niet erg. De meesten worden sowieso geen klant van jou. Jij hoeft ze dus ook niet allemaal te benaderen; alleen diegenen die baat hebben bij waar jij speciaal goed in bent en/of plezier in hebt.

Waar ergens in Italië zit je? Ik ben een beetje jaloers... Enfin, van mij een maartse-storm groet (zon, wind, narcissen en blauwe druifjes) uit Friesland!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 maart 2008, 16:06
Myrthe Myrthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Even voorstellen: Myrthe Claus

Hoi Petra,

ik weet eigenlijk wel (diep van binnen) dat je helemaal gelijk hebt. Ben dus "stiekem" ook alleen op zoek naar klanten die net als ik op de een of andere manier een band hebben met Italie. Maar ja, voor het geval dat, hè.

En waar precies in Italie? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als ik hier het dorpje uitrijd, kan ik linksaf naar Pisa en rechtsaf naar Florence. Maar troost je: hier hebben we op het ogenblik ook een maartse storm, en hij lijkt verdacht veel op die bij jou!!

Bedankt voor je welkom!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil me even voorstellen als nieuweling hier! pvisser Marktplaats 4 2 mei 2007 11:18
Voorstellen Son Marktplaats 1 4 oktober 2006 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon