Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 24 oktober 2007, 15:41
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Hallo ik ga binnenkort mijn VAR voor 2008 aanvragen, echter ik heb momenteel slechts met 1 tot 2 opdrachtgevers te maken voor langere tijd.Nou heb ik al een BV sinds 1990 en onderneem al zo'n kleine 19 jaar.Vroeger met compagnons in een grotere BV, echter sinds 10 jaar als 1 mans BV. De laatste jaren enkele opdrachtgevers gehad, echter momenteel slechts 1 opdrachtgever.Tja niet voldaan aan de regeltjes voor een VAR verklaring dus jammer, dus niet ondernemen ? Lijkt me toch stug met een BV waar ik allerlei verplichtingen mee heb.Geforceerd allerlei opdrachten binnen gaan lopen halen en allerlei flauwekul handelingen uitvoeren, wat alleen maar een hoop kostbare tijd kost ?? Onzin ik heb een gevestigde naam in de IT werled en kom prima aan mijn opdrachten en heb het druk zat.Wat nu ? Premieafdracht door huidige tussenbedrijf laten afhandelen ? Echter dat gaat over het hele bedrag en daar zit ik niet op te wachten, immers ik heb een standaard salaris uit mijn BV en doe daar keurig premieafdracht over richtinh fiscus, om maar niet te spreken over afdrachten richting UWV etc, met misschien wel terugwerkende kracht.Overbodig om te zeggen dat ik mijn accountant altijd keurig per kwartaal een verklaring laat opsturen .Bedankt voor uw mening !
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Urencriterium en VAR bij starten in de loop van het jaar mbrouwer Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 9 24 juli 2007 14:56
Twijfels over fiscale zaken: wat te doen met BTW en VAR? Sandra Schoppers Freelancepraktijk starten 4 19 juli 2007 09:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon