Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 26 juli 2006, 23:35
Wil W Wil W is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2006
Berichten: 5
Standaard auto van de zaak...ik wil er van af :)

Dag, sinds vandaag sta ik ingeschreven bij de Kvk als BV io, per 1 september vang ik aan met mijn zelfstandige opdracht.

momenteel heb ik nog een vaste baan maar mijn werkgever is al akkoord met een vertrek, echter, er zijn 2 zaken welke hij continue als stok achter de deur hanteert (over het concurrentiebeding heb ik al eerder een post gestuurd).

ik heb dus een auto van de zaak waarvan het contract nog 3,5 jaar door loopt

tja, ik dacht dus wanneer je je baan opzegt dat automatisch het leasecontract ontbonden wordt, echter, naiveling als ik ben, in mijn arbeidscontract staat hetvolgende (en ik heb er nog voor getekend ook)...

De werknemer krijgt een leaseauto tot zijn beschikking waarbij sprake is van een langlopend contract dwz 3 jaar of meer. Indien de werknemer de dienst verlaat dient hijzelf garant te staan voor het leasecontract

1 - afkopen contract
2 - het contract over doen aan een ander
3 - het contract meenemen naar de volgende werkgever

punt 2 is niet van toepassing, 1 gaat mij denk ik veel geld kosten en 3 zou mijn bv worden echter daar wil ik eigenlijk niet naar toe

tja, mijn vraag is nu, kan ik er wettelijk gezien onderuit (ook al heb ik getekend), ergo, de factuur wordt nu door mijn werkgever betaald en het contract zal dan toch op eoa wijze naar mijn zaak moeten worden overgaan.

stel dat mijn opdracht eindigd na 4 maanden zit ik met een contract voor 3 jaar en geen inkomsten...

zijn er forummers die hier eea vanaf weten en of er mogelijkheden zijn?

wil
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prive cq (short) lease of nieuwe auto ? Verwijderd account Administratie 10 10 januari 2008 12:01
Freelancer en werkruimte thuis alfred Belasting 15 7 juli 2006 17:54
Auto op naam van eenmanszaak? Freelancer Al die andere praktische dingen 4 24 april 2006 19:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon