Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2012, 10:07
Beagle Boys Beagle Boys is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2012
Berichten: 4
Standaard Afschrijftijd computer als starter zelf te bepalen?

Beste collega's en vrienden,

Ergens heb ik gelezen dat je als starter de afschrijving van een investering als een nieuwe computer zelf kunt bepalen. Dus bijvoorbeeld in twee jaar afschrijven (minder belasting), met als gevolg dat je na die twee jaar wel meer belasting betaalt. dat zou voor mij als starter beste goed uitkomen. Any ideas of dit zo is?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2012, 13:28
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard

Normaal gesproken is afschrijving de kosten die je aan een bepaalde investing hebt over de looptijd dat je die gebruikt. Dus in plaats van dat het dan in het jaar dat je het afschrijft voor meer kosten is het dus over de looptijd van het product.
Dat betekent ook dat je niet tijdelijk afschrijft maar dat je vaak aan het einde van de afschrijving ook een nieuw product koopt en weer gaat afschrijven.

Er zijn volgens mij een aantal regels waarmee je versneld kunt afschrijven, ik denk dat je dat bedoeld?
__________________
Nutral Design & Development
http://www.nutral.net
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2012, 14:30
Beagle Boys Beagle Boys is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yasin Bekijk bericht
Er zijn volgens mij een aantal regels waarmee je versneld kunt afschrijven, ik denk dat je dat bedoeld?
Ja inderdaad is dat wat ik bedoel. het concept afschrijven begrijp ik, maar ik dacht dat je versneld kon afschrijven in bepaalde gevallen. Wat voor mij als starter interessanter is, gezien de inkomstenbelasting de eerste jaren
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2012, 19:25
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Dat klopt willekeurige afschrijvng voor starters mag je toepassen als je voldoet aan zowel het urencriterium (zelfstandigenaftrek) en voor startersaftrek in aanmerking komt in bovengenoemde link.

Denk bij willekeurige afschrijving ook altijd na over het feit of veel afschrijven voordelig is, in je startjaar heb je vaak minder omzet en betaal je een lager tarief aan belasting en dus trek je dan ook over een lager tarief kosten af.
Soms is het juist gunstiger in het startjaar bijna niet af te schrijven en in het 2e of 3e jaar Veel af te schrijven als de winst hoger is geworden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 januari 2012, 08:50
Beagle Boys Beagle Boys is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2012
Berichten: 4
Standaard

Dank je Roel, ik weet genoeg.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
willekeurig afschrijven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanschaf computer; btw aftrekken? Daniella Belasting 9 29 maart 2012 08:45
Uren meerekenen als ik wacht terwijl de computer langdurig aan het werk is? MrMartinH Administratie 18 5 augustus 2011 11:35
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 21:45
Na hoeveel tijd heb je je eerste opdracht als starter ? richardlagrand Marketing en acquisitie 18 6 december 2007 18:26
T-mobile: geen abonnement als starter Freeinx Al die andere praktische dingen 18 17 juni 2007 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon