Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2008, 16:52
Bea Bea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3
Standaard Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

Ik heb al meer dan 10 jaar een goedlopend freelance notuleerbureau met vaste goedbetalende opdrachtgevers. Hoewel er werk te over is, wil ik mij ook gaan richten op copywriting (voor de afwisseling zullen we maar zeggen).
Met mijn jarenlange ervaring in het interpreteren van de bedoeling van mijn opdrachtgevers realiseer ik me wel dat dit een andere "tak van sport" is en zoek nu een bij mijn ambitie passende opleiding.
Tijd voor een HBO communicatieopleiding heb ik naast mijn werk niet en zoek het dus in een deelopleiding gericht op copywriting.
Al googelend kwam ik bij instanties als LOI, NTA, Studieplan etc. terecht. Ik heb echt geen idee waarmee ik het beste af zou zijn. Kunnen jullie mij adviseren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 september 2008, 09:19
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste opleiding?

Hallo Bea,
ik heb ooit bij de Hogeschool Utrecht een cursus Copywriting gevolgd. Ik meen dat dat iets van 8 of 10 bijeenkomsten was in totaal. In de avonduren.

Misschien is dat ook iets voor jou?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 september 2008, 15:22
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste opleiding?

LOI en Studieplan zijn identiek. Het niveau van de LOI is beter dan dat van de reclamespotjes.

NTA, daarmee bedoel je wellicht NTI. Dat laatste zou ik je niet willen aanraden (lees: met klem willen afraden).

Volgens mij is een training/cursus, waarbij je contact hebt met collegacursisten en een docent, geschikter. Samen werken en elkaars materiaal bekijken/beoordelen is veel waard.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 september 2008, 17:32
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

Hoi Bea,

Wat ook kan helpen als je geen geschikte opleiding zou vinden, is een soort coach/mentor: een ervaren copywriter vragen om jou te coachen met het schrijven van teksten door feedback te geven en werkpunten voor te stellen.
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 september 2008, 11:27
Bea Bea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het lijkt erop, dat LOI de enige goede optie is (begeleiding van een senior copywriter en 4 workshops inbegrepen) duur 9 maanden.
Hmm, toch maar inschrijven.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 september 2008, 13:56
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

Als je de opleiding gaat doen, dan hoor ik graag je ervaringen met deze opleiding. Dit omdat ik er ook wel eens overdenk om een dergelijke opleiding te doen.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 september 2008, 14:00
Bea Bea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

O.k. ik houd je hier op de hoogte.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 september 2008, 14:03
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Uitbreiding freelance diensten, wat is de beste copywriting-opleiding?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bea Bekijk bericht
O.k. ik houd je hier op de hoogte.
Dankjewel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DTP versus Grafische opleiding Sandy Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 28 10 februari 2007 19:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon