Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2006, 22:36
Marieke Marieke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 5
Standaard Zakelijke rekening

Moet een zakelijke rekening per se een officiële zakelijke rekening zijn? Mag je niet een tweede "gewone" bankrekening openen? Ik heb een zakelijke rekening bij de Postbank, maar ik ervaar alleen maar nadelen: het kost geld, Girotel Online is langzamer en slechter bereikbaar dan Mijn Postbank, je krijgt je TAN-codes niet als SMS, ik kan niet rood staan ...
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een zakelijke rekening, als je geen zakelijke kredieten nodig hebt en geen pinautomaat wilt installeren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2006, 22:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ha goede vraag Ik heb een zakelijke rekening bij de Postbank, en Mijn Postbank privé. Tsja, wat zijn de voordelen?

Ik vind het Girotel-programma, hoewel het nog steeds een jaren-90-telefoonlijn nodig heeft, wel handig. Het overkwam me met Girotel Online nog weleens dat ik acht facturen had ingeklopt, dat de telefoon ging en dat na afloop van het gesprek mijn inlogsessie weg was, met als gevolg: ingevoerde betalingen foetsj Met het oude Girotel-programma heb je dat probleem niet. Die wacht rustig tot je klaar bent met je telefoongesprek.

Verder vermoed ik dat je alleen een zakelijke rekening op naam van het bedrijf kunt stellen, wat naar klanten toe wat professioneler staat.

Overigens, een zakelijke rekening is toch ook vrijwel gratis bij de Postbank?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2006, 23:33
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Zakelijke rekening

hi marieke,

ik adviseer altijd een zakelijke rekening te openen. Maar met zakelijk bedoel ik zelf dan een aparte bankrekening waar je de zakelijke geldstroom over laat lopen. Op die manier krijg je namelijk veel beter inzicht in de gang van zaken van je bedrijf.

Conclusie: het mag ook een prive rekening zijn die alleen gebruikt wordt voor zakelijk verkeer.

Bank of Giro? Bij een bank kun je meestal wat beter terecht als je meer wilt dan alleen een bankrekening. Verder geeft de bank een duidelijk jaaroverzicht wat handig is voor je belastingaangifte en daar heb ik de giro nog niet op kunnen betrappen.

maar vertel 's hoe denk je er zelf eigenlijk over?

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 april 2006, 00:02
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik heb een zakelijke rekening bij de Rabobank. Daar heb ik ook mijn privérekening. Het is niet gratis, maar ik vind het wel prettig dat beide rekeningen gescheiden zijn. Dit is voor mijn accountant ook overzichtelijker, maar ook voor mijzelf. Op deze manier kan ik goed in de gaten houden wat mijn verdiensten zijn.

Via telebankieren maak ik geld over van mijn zakelijke rekening naar mijn privé rekening. Ik kan ook op deze manier goed in de gaten houden of mijn opdrachtgever/cliënten al betaald hebben. Mijn bankafschriften krijg ik niet zo vaak. Nu kan ik, als ik dat zou willen, elke dag kijken of de betaling binnen is. Hier betaal ik dan wel voor. Als ik op mijn privérekening kijk dan kost het niets.

Je moet er wat voor over hebben. Een eigen bedrijf kost geld. Als je het goed aanpakt komt er meer geld binnen dan je uitgeeft!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 mei 2006, 15:58
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Zakelijke rekening

Je kan de Postbank vragen of ze voor je zakelijke rekening hun dienstenpakket van zakelijk naar prive kunnen omzetten met behoud van nummer.
Het is wat Alfred zegt: jij bent degene die bepaalt of een rekening zakelijk gebruikt wordt.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 mei 2006, 16:11
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik heb net de Rabobank gebeld en daar zeggen ze dat, als je een bedrijf hebt, je een privérekening niet als zakelijke rekening mag gebruiken. Ook niet als je daarvoor speciaal een rekening aan laat maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 mei 2006, 16:47
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Zakelijke rekening

Dat is leuk bedacht van de Rabobank, maar dat staat nergens in de wet.
Volgens hun eigen beleid zal het wel niet mogen.

Als jij een tweede priverekening aanvraagt, voor mijn part om "een apart potje te beheren" zal dat wel gehonoreerd worden.
Tja, als je vraagt om een prive rekening om zakelijk te bankieren, ziet de bank natuurlijk een mogelijkheid om aan je te verdienen verdwijnen, want de kosten voor een zakelijke rekening zijn veel hoger dan de kosten die zij voor een gewone rekening vragen.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 mei 2006, 22:48
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Zakelijke rekening

helemaal mee eens. Het is soms zelfs nog erger . Stel je voor als vrouwelijke starter loop je binnen bij de Rabobank en je wilt gewoon een rekening openen. Niet om rood te staan maar gewoon een rekening courant. En de reactie van de bank is "maar mevrouw u moet eerst een ondernemersplan inleveren" ... hoe kom je erop

alfred cohen
raad amsterdam
Met citaat reageren
  #9  
Oud 5 mei 2006, 00:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred
Stel je voor als vrouwelijke starter loop je binnen bij de Rabobank en je wilt gewoon een rekening openen. Niet om rood te staan maar gewoon een rekening courant. En de reactie van de bank is "maar mevrouw u moet eerst een ondernemersplan inleveren" ... hoe kom je erop
Nou, zo'n plan schrijven, dat kunnen vrouwen best hoor

Ik heb de rabo een tijdje geleden bekeken i.v.m. een nieuwe zakelijke betaalrekening en er niet voor gekozen. Net opnieuw gekeken, en ik weet weer waarom. Na het lezen van enorme verhalen op de site klik je op "Vraag het Rabo OndernemersPakket aan". En waar kom je na de klik? Op "Aanvragen adviesgesprek" met een keuzeveld "Ik wil in het adviesgesprek ook de volgende onderwerpen bespreken" met de keuzes: reserveren, verzekeren en kredieten Eerst dacht ik dat mijn browser kapot was, maar het is reproduceerbaar met twee verschillende browsers op verschillende pagina's van de site

Ik ben een Postbank-fan. Niet omdat die bank ooit iets bijzonders voor me gedaan heeft, maar omdat de simpele dingen er simpel zijn
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 7 mei 2006, 16:58
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Zakelijke rekening

..in het bewuste geval hebben we contact moeten zoeken met de directie bij de bank om e.e.a. voor mekaar te krijgen..en JA! vrouwen kunnen absoluut ondernemersplannen schrijven

Wat de keuze betreft ik vind giro zelf niet zo geweldig omdat hun jaaroverzichten minder duidelijk zijn dan bij de meeste banken. Maar ook is er vaak een afstand met de klant als een klant even contact wilt hebben met een 'account manager' maar ik ben overigens wel benieuwd naar ieder ervaringen hiermee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, zakelijke bankrekening

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon