Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2016, 12:44
pixel pixel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2016
Berichten: 1
Question Inboeken van een hoger bedrag als gefactureerd

Beste,

We hebben enkele (met name buitenlandse) bedrijven (leveranciers) die een soort portemonnee systeem hanteren. We maken als voorbeeld 100,- euro over, waar we vervolgens elke maand een dienst afnemen van 15,- euro. Dit gaat daar van ons tegoed af.

Sommige bedrijven sturen ons dan maandelijks een factuur van 15,- Soms krijgen we van de eenmalige transactie a 100,- een factuur.

Vervolgens hebben we Paypal zo ingericht dat het bedrag dat bij Paypal wordt afgeschreven direct van onze zakelijke bankrekening afgaat. Dus hetzelfde bedrag zie je ook terug op onze bankafschriften.

Het is me niet helder hoe ik dit belastingtechnisch aanpak en wat ik hoe moet inboeken.
Kan iemand mij hier misschien verder bij helpen?


Met vriendelijke groet,


Pixel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2016, 16:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik zou zeggen, de facturen als normale facturen inboeken (bij US$-facturen even wachten tot je het bedrag in € weet) en de betalingen op deze facturen op de gebruikelijke manier afboeken via de crediteurenrekening.

Zolang je nog geen factuur hebt, zou je een betaling op 'vooruit betaalde bedragen' (o.i.d. kunnen boeken). Praktischer is misschien om de boekingen pas in te voeren nadat je de factuur hebt ontvangen.

De enige fiscale consequentie is rond de jaargrens. Daar hoort een saldo van de 'portemonnee' op de balans te verschijnen bij de activa. En de gefactureerde kosten moeten zo nodig worden gesplitst en voor de winstbepaling worden toegeschreven aan het jaar waarop ze betrekking hebben, maar dat geldt voor al je kosten, niet specifiek voor buitenlandse leveranciers met een 'poretemonnee'.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Zonnepanelen aftrekken als zakelijke investering? hbakker Belasting 18 13 januari 2012 12:33
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon