Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 juni 2010, 02:46
edje edje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2010
Berichten: 11
Standaard Re: Rechtsgeldigheid digitale handtekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NSIFS Bekijk bericht
hallo Mijke,
De wet “elektronische handtekeningen” is op 21 mei 2003 in werking getreden.
Digitale handtekeningen zijn heel wat anders dan digitale handtekeningen.

Waar Mijke het over heeft is een ingescand exemplaar van een handtekening. Ik ben geen advocaat, maar als dit niet -onder- een contract staat lijkt me dat niet voldoende. Komt het contract digitaal naar je toe, bijvoorbeeld een gescande kopie welke is ondertekend, dan lijkt me dat meer dan voldoende.

De aangehaalde wet gaat over heel iets anders. Een digitale handtekening is een encryptietechniek om de identiteit van de ondertekenaar vast te stellen en dat er met een stukje digitale informatie niet geknoeid is. Het ondertekenen van je belastingaangifte gaat bijvoorbeeld door middel van zo'n digitale handtekening. Lees er meer over hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_handtekening
Met citaat reageren
  #12  
Oud 6 juli 2010, 00:05
NSIFS NSIFS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2010
Berichten: 61
Standaard Re: Rechtsgeldigheid digitale handtekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edje Bekijk bericht
Digitale handtekeningen zijn heel wat anders dan digitale handtekeningen.

Waar Mijke het over heeft is een ingescand exemplaar van een handtekening. Ik ben geen advocaat, maar als dit niet -onder- een contract staat lijkt me dat niet voldoende. Komt het contract digitaal naar je toe, bijvoorbeeld een gescande kopie welke is ondertekend, dan lijkt me dat meer dan voldoende.

De aangehaalde wet gaat over heel iets anders. Een digitale handtekening is een encryptietechniek om de identiteit van de ondertekenaar vast te stellen en dat er met een stukje digitale informatie niet geknoeid is. Het ondertekenen van je belastingaangifte gaat bijvoorbeeld door middel van zo'n digitale handtekening. Lees er meer over hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_handtekening
Een pdf document kun je zo vervalsen, ook een ingescande handtekening. Als je eenmaal de handtekening van iemand hebt kun je deze gemakkelijk onder een andere document plakken en digitaal aan een email toevoegen. Vandaar
__________________
met vriendelijke groet
Nermin

www.ns-accountancy.nl
accountancy, belastingen en financiële diensten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
digitale handtekening, rechtgeldigheid

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afschrijving van een digitale camera en de omzetbelasting.. hoe? Allard88 Belasting 6 22 januari 2009 14:08
Voor de webmensen onder ons: webshop met digitale producten NowHow Marktplaats 7 10 september 2008 10:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon