Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2011, 20:51
PingWeb's schermafbeelding
PingWeb PingWeb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2011
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar PingWeb Stuur een bericht via Skype™ naar PingWeb
Question Verifiëren bedrijf in Groot-Brittanië

Beste medefreelancers,

Ik heb een klant in Groot-Brittanië die (na een eerder succesvolle samenwerking) dit maal zijn factuur maar niet wil betalen. Hij reageert nergens meer op, ook niet op herinneringen per post. Ik heb helaas geen telefoonnummer van hem, maar wellicht staat dit bij de Engelse Chamber of Commerce. Daarnaast wil ik zijn gegevens ook verifiëren alvorens de zaak naar een incassobureau te sturen.

Echter kan ik geen manier vinden het Engelse 'handelsregister' in te zien. Ik kan op de website van the Chamber of Commerce niets vinden en de KvK in Nederland verwijst mij naar hun website.

Weet iemand een plek of methode om zijn bedrijfsgegevens te verifiëren/achterhalen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Bas Cooijmans
PingWeb
__________________
Bas Cooijmans
PingWeb: www.pingweb.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2011, 21:32
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

In GB is de Chamber of Commerce een ondernemersvereniging waar je lid van kunt worden en ze zijn niet de beheerder van het handelsregister.

Alle Engelse bedrijven staan geregistreerd bij Companies house http://www.companieshouse.gov.uk/
daar kun je hopelijk zijn gegevens vinden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2011, 21:38
PingWeb's schermafbeelding
PingWeb PingWeb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2011
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar PingWeb Stuur een bericht via Skype™ naar PingWeb
Standaard

Dank je Roel, daar kon ik inderdaad zoeken op bedrijven. Raar dat de KvK in Nederland dat niet weet en me naar de Chamber of Commerce stuurt.

Echter blijkt hij helaas niet ingeschreven te zijn daar (ik kan hem in ieder geval niet vinden). Heb ik dan nog kans om mijn geld te zien via een incassobureau of is dat waarschijnlijk verspilde moeite?
__________________
Bas Cooijmans
PingWeb: www.pingweb.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2011, 21:43
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Als je een incassoburo zoekt met kennis van de Engelse markt dan zal dat best kunnen lukken, zij kunnen natuurlijk makkelijker zoeken als jij.. De vraag is natuurlijk of het de moeite waard is..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
chamber of commerce, engeland, groot-brittannië, verifiëren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur op naam ander bedrijf edie91 Al die andere praktische dingen 6 7 april 2011 20:59
Omzetbelasting: facturen van vóór start bedrijf? Anneee Belasting 1 20 maart 2010 07:48
Externe freelancer verhuren als bedrijf aan ander bedrijf buzzer Omgaan met opdrachtgevers 0 16 december 2009 17:51
Nieuw bedrijf opstarten met iemand naast het hebben van een eenmanszaak Jacqueline Belasting 6 7 december 2009 14:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon