Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2006, 16:29
acciduzzu
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard detacheerder en meerdere opdrachtgevers

Ik werk redelijk voor een detacheerder die mij bij opdrachtgevers plaatst. ik werk met een varverklaring als zelfstandige. Nu wil ik natuurlijk niet dat ik de hele tijd factureer naar diezelfde detacheerder ivm de belastingdienst. Wie weet een handige/bruikbare oplossing hiervoor. Ik kan een ander factuuradres gebruiken bijvoorbeeld
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2006, 18:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: detacheerder en meerdere opdrachtgevers

Twee andere opdrachtgevers zoeken (per jaar). Dat lijkt me de enige legale en risicoloze oplossing.

Wat wil je eigenlijk Wil je echt freelancer/zelfstandige zijn? Of wil je eigenlijk werknemer zijn, met het belastingvoordeeltje van het zelfstandig ondernemerschap?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 april 2006, 18:40
acciduzzu
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: detacheerder en meerdere opdrachtgevers

nee, ik wil freelancer/zelfstandig zijn, maar ik werk graag samen met die detacheerder. Dus waarom zou ik dan in eerste instantie meer opdrachtgevers willen? ik ben vind ik legaal bezig, want ik werk voor meerdere opdrachtgevers, alleen is het zo dat de belastingdienst dit niet zo ziet, dus ik kom er wel uit, linksom of rechtsom. bedankt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 mei 2006, 21:52
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: detacheerder en meerdere opdrachtgevers

Misschien toch een kleine waarschuwing. Jij kan wel vinden dat je voor meerdere opdrachtgevers bezig bent, maar dat is natuurlijk niet doorslaggevend. De fiscus zal een eigen oordeel moeten vellen, en het komt op mij over dat je weliswaar op meerdere klussen zit, maar altijd via dezelfde detacheerder. En die detacheerder is formeel je opdrachtgever. Jij hebt dus feitelijk maar 1 opdrachtgever.

Volgens mij stelt René terecht dat je er goed aan doet om twee andere opdrachtgevers per jaar te zoeken.

Het kan sowieso heel leerzaam zijn om eens ervaring bij anderen op te doen. Als je je echt verknocht voelt aan deze ene detacheerder, zou je nog kunnen overwegen om voor twee klusjes per jaar een andere schakel tussen jou en de detacheerder te plaatsen. Maar dat gaat je wel geld kosten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon