Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2011, 21:00
Wassink Solutions's schermafbeelding
Wassink Solutions Wassink Solutions is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 6
Standaard Wat is een redelijk betalingstermijn?

Beste mede-ondernemers,

Ik ben een startende freelance ontwikkelaar en heb kans dat ik mijn eerste opdracht binnen ga halen. Nu staat er in de voorwaarden een betalingstermijn van 45 dagen. Is dat gebruikelijk? Kan ik hier nog over in discussie gaan? Ik zou zelf zeggen dat 30 dagen echt de max zou zijn.

Ik hoor graag van jullie!
__________________
Marthijn Wassink
(MCAD)Microsoft Certified Application Developer
(.NET / SharePoint)

Wassink Solutions
m 06-24563053
e info@wassinksolutions.nl
http://www.wassinksolutions.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2011, 22:02
MargreethMedia MargreethMedia is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 83
Standaard

Mnouja, ik zou beginnen met te zeggen dat JIJ de betalingsvoorwaarden opstelt, niet zij. Daarnaast is 30 dagen de wettelijke betalingstermijn, die geldt tenzij anders overeengekomen. Bijvoorbeeld als je instemt met hun voorwaarden.

Ik zelf word graag binnen 14 dagen betaald, maar goed, ik ga er niet over liggen huilen als dat niet lukt. Het staat op mijn factuur als aanmoediging, pas na 30 dagen trek ik aan de bel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 december 2011, 22:06
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard