Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2010, 14:20
Havelaer Havelaer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 4
Standaard Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Hallo allemaal!

Ik heb een webapplicatie gebouwd en verkoop licenties aan klanten die een account willen gebruiken.
Nu is er een klant die ontzettend tevreden is en heeft gevraagd of ik een extra module erbij wil bouwen. Zij hebben daarbij een lijst met wensen.
Dit valt buiten het normale onderhoud en service van de applicatie en dus wil ik daar (ontwikkel-)kosten voor in rekening brengen.

Maarrrr, en nu komt het, wat ze willen lijkt me wel ook een mooie toevoeging voor andere bestaande accounts en nieuwe klanten.

Kan ik nog steeds (een deel van de) ontwikkel kosten in rekening brengen voor het ontwikkelen voor de module, terwijl andere klanten ook de mogelijkheid krijgen diezelfde module te gebruiken? Hoeveel % voor eigen rekening, hoeveel % voor de klant?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Max
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2010, 14:23
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Gewoon in rekening brengen, eventueel met wat korting omdat je het hergebruikt.

Je zou het nogsteeds optioneel bij nieuwe klanten kunnen aanbieden op licentiebasis toch?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juni 2010, 14:44
Havelaer Havelaer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Bedankt voor je reactie!

Ik ga het denk ik ook tegen korting in rekening brengen.

Ik twijfel echter of de nieuwe module een optie wordt voor nieuwe klanten of dat het gelijk beschikbaar is voor iedereen, m.a.w. dat het inclusief de licentieprijs zit, en ik neig naar het laatste.

Max
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juni 2010, 15:09
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Tis lastig hoor, ik heb zelf ook een CMS en bij unieke features is het altijd de volle prijs (want enkel voor die ene klant).
Bij features die standaard in het pakket komen haal ik altijd wat van de prijs af.

Bij WordPress plugins zijn ze als ze echt custom zijn enkel voor de klant en bereken ik dus de prijs voor de klant.

Zijn ze generiek en hebben meer mensen er wat aan, dan krijgt de klant een flinke korting en publiceer ik de plugin, voor gratis gebruik door iedereen. Mogelijk ook met vermelding van klantnaam.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juni 2010, 15:15
Havelaer Havelaer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Mag ik vragen over wat voor korting je het dan hebt, als de plugin generiek is?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 juni 2010, 15:32
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Veel, minimaal 50%
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 juni 2010, 15:49
Havelaer Havelaer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Prijs offerte webproduct; product ook hergebruiken voor andere klanten?

Lijkt mij ook meer dan redelijk. Zelf zelf te denken aan 75-80% korting voor de klant.

Gezien ik de webapplicatie (CRM) van de grond af heb opgebouwd heeft niet veel nut de module (gratis) online te publiceren, zoals dat wel het geval is bij wordpress plugins. Maar ik ga het wel gratis in de al bestaande accounts implementeren en beschikbaar maken voor nieuwe accounts.

Hartelijk bedankt voor je input, hier kan ik mee verder!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hergebruik, prijs, webdeveloper


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon