Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 april 2008, 16:20
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Question Uurtarief verhogen bij korte projecten?

Hoi mensen,

Ik vraag me het volgende af:
Normaalgesproken, als ik ergens een paar maanden werk dan vraag ik 30-32,50 per uur.

Hoe gaat dat als een opdrachtgever vraagt of ik 1 tot zeg 5 dagen zou willen komen?
Het lijkt mij dat je dan wel wat meer kan vragen. Je moet dan immers je 'vaste' klant even laten wachten. Ik doe dat nu aankomende week bijvoorbeeld 4 dagen. Doe dat uiteraard wel in goed overleg met deze 'vaste' opdrachtgeven, maar er mag dan toch wel wat tegenover staan in de vorm van een wat hoger uurtarief. Zeker als het maar om 1 dag gaat bijvoorbeeld.
Er zijn waarschijnlijk weinig uitzendbureau's die trek hebben om iemand maar voor 1 dag ergens heen te sturen dus vandaar mijn vraag.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 april 2008, 16:33
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Uurtarief verhogen bij korte projecten?

Beste Markie,

Je mag zelf je uurtarief bepalen en als je vindt dat je dat omhoog moet doen, dan doe je dat. Laat in je offerte zien hoe je aan je uren en prijs komt en als de opdrachtgever dan tekent dan heb je een deal.

Succes met je nieuwe opdracht.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 april 2008, 16:52
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Uurtarief verhogen bij korte projecten?

Natuurlijk kan dat, sterker nog ik zou het zelfs aanraden.
Als zzp-er moet je zelf geld reserveren voor vakantiedagen, ziekte en ook toekomstige niet gewerkte dagen. Als je een opdracht van een paar maanden hebt, dan is het risico op 'leegloop' dat wil zeggen dat je een aantal dagen zonder werk zit, kleiner dan wanneer je korte klussen doet.
In het tarief van kortere klussen moet dat verhoogde risico op leegloop naar voren komen, want dat is reeel. Het is niet alleen dat je vaste opdrachtgevers moet laten wachten, het kan zelfs zo zijn dat ze daardoor met een ander in zee gaan. Dus wil iemand je voor een kortere klus, dan zullen ze daar wat meer voor moeten betalen.
(en natuurlijk ga je ervoor dat je daarna gewoon weer bij je vaste klant verder kan, maar niets is zeker als zelfstandig ondernemer).
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 april 2008, 21:26
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Standaard Re: Uurtarief verhogen bij korte projecten?

Ze accepteerden het hogere tarief zonder problemen. Hebben er niets over gezegd.
Ik denk dat ik is een soort tarievenlijst ga maken. Een dag is het duurst en dan afbouwen tot 5 dagen. Als men mij langer dan 5 dagen in wil huren is dat het voordeligst. Dat lijkt me wel redelijk eigenlijk.
Ik loop uiteindelijk het risico dat het bedrijf waar ik op dat moment zit me niet meer terug hoeft. Niet dat ik daar heel bang voor ben maar je weet het nooit.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2008, 23:23
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Uurtarief verhogen bij korte projecten?

Soms is een klus eenmalig en een andere keer hebben ze je vaker nodig. Dat is altijd afwachten. Probeer er nu maar zoveel mogelijk van te genieten en er uit te halen wat erin zit. Je merkt dan vanzelf of ze weer gebruik van je diensten willen maken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dit is het moment om je uurtarief te verhogen René Omgaan met opdrachtgevers 23 27 september 2007 15:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon