Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2008, 14:56
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Tarief check

Ik heb de tarief check van loonwijzer.nl geregeld voorbij zien komen. Ik heb de formules geautomatiseerd in Excel.

Dit Excelbestand tref je als bijlage aan in deze discussie, misschien hebben jullie hier wat aan scheelt weer wat rekenwerk...

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is zijn de 'Declarabele uren'. Geef je nou hier per week het aantal dagen op wat je feitelijk werkt, dus exclusief reiskosten, voorbereidingen etc...?

Wat ik overigens ook niet zo snel kon terugvinden is om wat voor soort branche het gaat, ict, zorg, financieel...etc etc...
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls Tarief check.xls‎ (23,0 KB, 182x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2008, 16:31
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Tarief check

Ah, erg handig! Dank

Declarabele uren zijn volgens mij de uren die je ook daadwerkelijk in rekening brengt bij je opdrachtgever.
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2008, 17:06
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Tarief check

Dag bas,

Dank je wel, maar ik snap hem niet helemaal. Je rekent hier je uurtarief uit (Er zijn twee uitkomsten: tarief en eindtarief. Ik vermoed dat tarief je uurtarief is en eindtarief je dagtarief?)? Waarom staan dan bv de declarabele dagen als factor meegerekend? En als je echt het uurtarief hierbij uitrekent dan schrik ik een beetje: ik zit echt te laag nu!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 november 2008, 20:44
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Tarief check

Klopt, het eerste tarief is je uurtarief en het tweede tarief (eindtarief) is je uurtarief x 8, dus dat zou idd je dagtarief kunnen zijn. Daar waar nu 8 staat kan je aanpassen. Zo zou je bijvoorbeeld een dagdeeltarief kunnen berekenen door de 8 te wijzigen in 4, ik zeg maar wat...

Ik snap hem verder ook niet allemaal maar heb gewoon de formule geautomatiseerd...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2008, 17:35
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tarief check

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Bekijk bericht
Klopt, het eerste tarief is je uurtarief en het tweede tarief (eindtarief) is je uurtarief x 8, dus dat zou idd je dagtarief kunnen zijn. Daar waar nu 8 staat kan je aanpassen. Zo zou je bijvoorbeeld een dagdeeltarief kunnen berekenen door de 8 te wijzigen in 4, ik zeg maar wat...

Ik snap hem verder ook niet allemaal maar heb gewoon de formule geautomatiseerd...
Ik vraag me af of dit de realiteit benaderd, ik heb redelijk ervaring met inhuur en verhuur van adviseurs end., maar als ik een beetje speel met de invoer kom ik niet op tarieven uit die ik zelf zou hanteren of accepteren.

Voor mezelf kom ik op het dubbele uurtarief dat ik nu in rekening breng, erg vleiend, maar geen opdrachtgever die zo gek te krijgen is
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2008, 10:11
Pellie Pellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 19
Standaard Re: Tarief check

Dankjewel... was al met het handje aan het rekenen.

Het blijft inderdaad een lastige bepaling, met de declaraties.

Vooral als ik na ga dat ik voor mijn ene 'specialiteit' vanuit huis kan werken, terwijl ik anderzijds voor gemiddeld een 20-30 minuten per klant bij de klant aan huis kom...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 november 2009, 14:44
Joerytech Joerytech is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 1
Standaard Re: Tarief check

Ik vind die tarief check wel ok maar ik heb een probleem.
Ik doe werk dat zeer weinig concurrentie heeft, ook ben ik behoorlijk ervaren, ik kom dan op een uurtarief van € 225,-!! per uur uit.
Pffff, ik stoei nu al een tijdje met het probleem wat ik kan vragen voor het volgende jaar bij mijn klant.

Omdat ik 1,5 jaar geleden uit het buitenland ben terug gekomen en werk nodig had ben ik voor €35,- per uur gaan werken, ik weet dat dit veel te laag is maar hoe pak ik aan het te verhogen voor het komende jaar.

Groet
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 november 2009, 15:13
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Tarief check

wat doe je precies Joey? Stel je gerust voor in een nieuw topic
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Btw tarief VS? carsten888 Belasting 4 25 januari 2012 11:36
Tarief voor ICT-Trainer c.q. consultant Bas Omgaan met opdrachtgevers 10 11 november 2008 14:32
Tarief voor overdracht auteursrecht op tekst Sjaak Omgaan met opdrachtgevers 0 5 september 2008 17:21
bankkosten voor inning check uit VS orchid Administratie 1 27 januari 2008 14:01
Indicatie tarief artikelen nieuwsbrief Adine Versluis Omgaan met opdrachtgevers 14 29 maart 2007 11:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon