Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2010, 20:39
Albus Tekst Albus Tekst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2010
Berichten: 4
Standaard Tarief wel of niet op website vermelden?...

Hoi mensen,

Ik ben freelance tekstschrijver. Tot nu toe vermeld ik geen tarief op mijn website. Ik ga voor kwaliteit tegen een scherpe prijs maar heb geen zin om daar heel open over te zijn. Ik wil op maat afspraken kunnen maken en eventueel (bij grote of afwijkende opdrachten) kortingen kunnen bieden.
Op verschillende pagina's spoor ik potentiële klanten aan 'vrijblijvend contact met mij op te nemen zodat ik aan de hand van de behoefte een passende prijsafspraak met hen kan maken'. Ook noem ik de mogelijkheid een proeftekst aan te vragen. Toch.. als ik mijzelf als voorbeeld neem: als ik op sites op zoek ga naar iets.. dan knap ik af op sites waar de prijzen niet vermeld worden. Wat vinden en doen jullie?

Dank alvast voor reageren!

Inez
www.albustekst.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 januari 2010, 20:46
jacqelien jacqelien is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Hoi Inez,
Ik vermeld mijn tarief ook niet op mijn site maar hanteer wel een uurprijs waar ik alleen in heel bijzondere gevallen van afwijk, bijvoorbeeld voor een heel grote klus. Verder ben ik er wel heel open over. Er is dan ook nooit discussie over en dat vind ik heel veel waard.

Jacqelien
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2010, 21:40
Albus Tekst Albus Tekst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Hi Jacqelien,

Heel erg bedankt voor je (snelle!) reactie. Ik houd het voorlopig zo... Ben soms gewoon een beetje bang dat potentiële geïnteresseerden afhaken en geen contact met me opnemen omdat ze gelijk duidelijkheid willen over de prijs...

Inez
www.albustekst.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2010, 23:05
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Dan zou je erbij kunnen zetten dat ieder project maatwerk is en tarieven op afspraak zijn / ter indicatie? Is dat een optie voor je?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 januari 2010, 23:22
Albus Tekst Albus Tekst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Hee Ramon,

Ja in iets andere bewoordingen komt dat nu naar voren op mijn site dus daar hou ik het dan maar op. Ben er inmiddels achter dat er meer freelancers zijn die géén uur- of woordtarief op hun site vermelden dan freelancers die dat wel doen. Als mensen getriggerd zijn door de site (overigens ontstaan opdrachten in mijn geval nog niet echt 'koud' via de website maar uit mijn netwerk dus dan bespreek je het tarief sowieso persoonlijk) dan nemen ze vast contact met me op... ga ik maar van uit...

Thanks!

Inez
www.albustekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 januari 2010, 23:39
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Jep dat klopt wel hoor !
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 januari 2010, 10:11
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Hoi Inez,

Ik vermeld wel mijn tarief op mijn website, gewoon als vast uurtarief. Dit heb ik om dezelfde reden gedaan die jij noemt: ik klik zelf al snel weg als ik geen idee heb hoeveel iets kost. Jouw topic nu lezende kan ik er misschien beter van maken dat het een standaardtarief is waarbij wijzigingen (hoger danwel lager) mogelijk zijn bij bijzondere projecten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2010, 17:46
Bull's Eye's schermafbeelding
Bull's Eye Bull's Eye is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Ik vermeld het ook niet op mijn website. Je moet je klanten overtuigen met je uitstraling, je kwaliteiten, je ervaring ... maar niet met je prijs.

Eens je ze daar mee overtuigd hebt, doet je prijs er niet veel meer toe, zolang je niet veel duurder of goedkoper bent dan je concurrenten.
__________________
Bull's Eye Copywriting - Doeltreffende teksten die verkopen
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2010, 20:14
MariskaV's schermafbeelding
MariskaV MariskaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 november 2009
Berichten: 61
Standaard Re: Tarief wel of niet op website vermelden?...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bull's Eye Bekijk bericht
Ik vermeld het ook niet op mijn website. Je moet je klanten overtuigen met je uitstraling, je kwaliteiten, je ervaring ... maar niet met je prijs.

Eens je ze daar mee overtuigd hebt, doet je prijs er niet veel meer toe, zolang je niet veel duurder of goedkoper bent dan je concurrenten.
Maar als je niet veel duurder of goedkoper bent dan je concurrenten is er toch ook geen reden om je prijs niet op de site te vermelden? De klant kiest jou dan alsnog voor de uitstraling, kwaliteiten etc.

Ik denk toch dat een prijsindicatie wel handig is. Al geef je maar aan tussen welke uurtariefen je normaliter werkt, dan heeft de klant in elk geval een indicatie.
Maar goed...ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen website
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten als freelancer, wat wel en niet op website Bas Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 36 25 november 2009 16:07
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon