Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 2 februari 2007, 16:45
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat is wijsheid?

Beste Mary,

als beginnend ondernemer die zich onlangs verdiept heeft in deze materie, wil ik graag mijn reactie geven. Allereerst wil ik wil ik de deelnemers complimenteren op hun inzichtelijke en volwassen reacties. Al functioneer ik niet als freelancer, maar als zelfstandig ondernemer, herken ik de dilemma's die in mijn ogen voor een deel een innerlijke dilemma's reflecteren. Het gaat immers misschien niet alleen om op de juiste afstemming van de factuur zodat je een langdurige samenwerking met de klant kan bevorderen, het gaat evenzeer om inzicht in je eigen werkwijze en competentie. Je werkwijze spreekt van een enorme devotie en ik denk dat je jezelf daarin niet helemaal op waarde schat. Natuurlijk heb ik niet het resultaat gezien en ben ik niet bekend met je uurtarief. Deze zaken zijn eveneens van relevantie omdat naar mijn mening de kwaliteit van het resultaat in proportie dient te staan met het te hanteren uurtarief.

Een mogelijkheid is om onderscheid maken tussen het schrijven en het verkennen, daaraan mooie woorden koppelen en vervolgens twee tariefgroepen hanteren die jij verantwoord bevind. Op deze wijze hoef je niet met kortingen te werken.

Ik zou persoonlijk niet een lagere facturering sturen dan je in de toekomst van plan bent te hanteren, met als doel een vaste klant te werven, als dat je overweging is. Consistentie en tranparantie zijn wellicht belangrijker zodat de klant weet waar hij aan toe is, en jij op langere termijn een goede mond op mondreclame zal bevorderen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 februari 2007, 17:08
Mary
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat is wijsheid?

Ik wil jullie toch graag even het resultaat laten weten...

Uiteindelijk heb ik de 14 uur berekend tegen mijn normaal uurtarief. Met dank aan René heb ik zijn voorstel uitgevoerd en een kennismakingskorting van 10% op de factuur gezet. (is 1.4 x uurtarief). Vandaag zag ik dat de factuur al op mijn rekening is bijgeschreven.

Zonder morren, gewoon betaald dus.

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad. Annedien, je hebt helemaal gelijk, dit zal me geen tweede keer gebeuren. Ik moet me gewoon wat zakelijker opstellen.

Nogmaals bedankt.

Mary
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost een boekhouder/accountant? Son Administratie 57 19 december 2016 11:09
Wat is intuïtie (en kan je het trainen?) Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 35 22 november 2008 00:08
Wat is "professionaliteit"? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 11 21 januari 2008 15:09
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 21:22
Pensioen oudedagvoorziening, wat zijn de mogelijkheden? carsten888 Al die andere praktische dingen 2 3 oktober 2006 14:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon