Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2007, 01:21
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Bedrijfspromotie...maar hoe op de correcte wijze?

Beste forumleden,

Als freelancefotograaf op entertainment en Journalistiek gebied ben ik officieel als zelfstandige onderneming vanaf 1 januari 2007 gestart en heb naast het leveren van fotomateriaal aan 2 grote persbureaus zelf naar eigen zeggen nog steeds te weinig afnemers. Ondanks een goed draaiende website qua bezoekers en fotopublicaties via de persbureaus lijkt het alsof ik mijn bedrijf ( mogelijk door andere baan ernaast ) niet genoeg op de juiste manier aan de man kan brengen/niet groeit.

Heb visitekaartjes, bedrijfskleding met websitevermelding, Journalistiek en entertainment fotoportfolio, mondelinge promotie door vrienden en collegas die allemaal zeer te spreken zijn over het werk.

Wie kan mij informeren over hoe ik op een juiste manier nieuwe/meer opdrachtgevers/afnemersbedrijfven kan benaderen en werven voor bedrijfsreportages/fotoopdrachten. Brieven schrijven werkt amper ben ik achter.

Misschien denk ik te moeilijk om ze te laten weten wat ik ze kan bieden ?

Welke methodes zijn geschikt?
Wat moet je juist niet doen om promotie te maken
Hoe bereik ik de juiste potenciele klanten?
Hoe verhoog ik bezoekersaantallen op mijn website met succes?


Vele vragen die ik op dit moment nog onbeantwoord heb en ik weet dat de promotie anders moet.


Graag zou ik van u advies willen over openstaande opties voor net gestarte ondernemers op dit gebied.

Alvast Vriendelijk bedankt voor uw tijd en eventuele reactie.

Robbert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2007, 17:24
mikki mikki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Berichten: 37
Standaard Re: Bedrijfspromotie...maar hoe op de correcte wijze?

Hoi Robbert,
Wat ik een erg goed boek op de vlak vind is Publishing Photography van Richard Weisgrau. Heb het zelf in NY gekocht in het fotomuseum, maar het is denk ik ook wel via internet te koop. En als je de forums hier door struint kom je ook een hoop te weten. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 augustus 2007, 18:43
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Bedrijfspromotie...maar hoe op de correcte wijze?

Ik weet van een goede vriend (www.iwein.com) dat het een lange reis is, zelfs als je fulltime prof bent. Ik zou me kunnen voorstellen dat een baan in de weg staat qua beschikbaarheid? Verder kan je web 2.0 gebruiken (LinkedIn, Hyves, Tagges, Flickr, etc etc) om je naamsbekendheid te vergroten. Villamedia al geprobeerd?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon