Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2007, 19:36
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Aangetekende post weigeren

Ik kan het antwoord op deze vraag nergens echt goed vinden, wellicht dat hier iemand er iets zinnigs over kan zeggen:

Over het algemeen stuur je belangrijke post (denk aan een ingebrekestelling) per aangetekende post. Daarnaast uiteraard nog een gewoon exemplaar, om er zeker van te zijn dat de brief aankomt. Maar wat doe je als de ontvanger het exemplaar weigert? Heb je dan voldaan aan je plicht tot informeren en staat je zaak even sterk overeind als voorheen? Stuur je het normale exemplaar een dag later, zodat de kans misschien groter is dat je een ontvangstbevestiging krijgt?

Kortom; wat zijn de consequenties als je in plaats van een ontvangstbevestiging een 'ontvangstweigering' ontvangt?

Ik ben benieuwd!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2007, 20:44
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

* nogmaals verzenden
* emailen
* faxen
( * bellen )
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2007, 21:15
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

Ik heb ook een tijdje lopen zoeken, maar hier is weinig over te vinden op het web. De OPTA is (ook) toezichthouder op de postbedrijven in Nederland. Je zou daar eens kunnen informeren. Verder is er de postwet, maar ik heb geen idee of die aanknopingspunten biedt. Als je achterliggende vraag/probleem echt belangrijk is zou ik e.e.a. voorleggen aan een jurist.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2007, 21:59
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

Volgens mij is het zo dat als een geadresseerde de post niet in ontvangst wenst te nemen, dit voor risico is van deze geadresseerde. Ontkennen dat hij het niet heeft ontvangen, geen kennis heeft kunnen nemen van de inhoud, houdt dan geen stand.

Maar... ik kan ookniet 1,2,3 jurisprudentie over vinden.

Wim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 december 2007, 22:28
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

Zet voor de zekerheid in de brief die je stuurt altijd de opmerking "Om formele redenen wordt deze brief u zowel per aangetekende als gewone post toegezonden". Volgens mij sta je dan sterk genoeg tenzij de ander kan bewijzen dat hij de brief niet heeft (kunnen) ontvangen, bijvoorbeeld omdat hij inmiddels verhuisd is en jij op de hoogte was van zijn adreswijziging.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 december 2007, 22:45
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

@ Wim: Daar zeg je wat, als je de zending niet aan wilt nemen, dan heb je via TNT in ieder geval "bewijs" dat hij is aangeboden

@ Marjan: Dat is inderdaad een belangrijke, was ik wel van op de hoogte, maar andere lezers misschien nog niet!

@ Erix: Postwet en OPTA ga ik eens even bekijken

@ Ramon: Het probleem met nog een aantal keer versturen, is dat diegene alsnog kan weigeren/doen of het niet aangekomen is. Dan kun je erg lang aan het lijntje gehouden worden, terwijl je dat juist wilt voorkomen (of al net iets te lang aan het lijntje hangt! )
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 december 2007, 02:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Over het algemeen stuur je belangrijke post (denk aan een ingebrekestelling) per aangetekende post. Daarnaast uiteraard nog een gewoon exemplaar, om er zeker van te zijn dat de brief aankomt. Maar wat doe je als de ontvanger het exemplaar weigert?
Daar hoef je niks aan te doen. Als je een brief zowel per aangetekende post als per gewone post hebt verstuurd, dan mag je aannemen dat hij is aangekomen. Daar is jurisprudentie over.

Om aannemelijk te kunnen maken dat je het op die manier hebt verstuurd is het verstandig dat in de brief te vermelden. En natuurlijk een fotokopie en het verzendbewijs bewaren.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 december 2007, 09:05
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aangetekende post weigeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Daar hoef je niks aan te doen. Als je een brief zowel per aangetekende post als per gewone post hebt verstuurd, dan mag je aannemen dat hij is aangekomen. Daar is jurisprudentie over.

Om aannemelijk te kunnen maken dat je het op die manier hebt verstuurd is het verstandig dat in de brief te vermelden. En natuurlijk een fotokopie en het verzendbewijs bewaren.
Ok, da's fijn om te weten! Bedankt!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon