Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juli 2014, 13:39
RJS RJS is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2013
Berichten: 7
Question Kosten aftrekken die niet aan de initiële crediteur betaald worden

Goedemiddag,


Ik heb een vraag in verband met het aftrekken van kosten, zoals huur en marketingkosten, die niet aan de officiële/initiële crediteur worden betaald maar aan een B.V. die dit deels aan mij doorbelast.


De situatie in het kort; ik ben een marketeer/grafisch ontwerper. Om meer omzet te kunnen genereren, werk ik samen met een partij die presentatiemateriaal verkoopt. Ik doe het grafische werk en verzorg de website, en krijg in ruil de helft van de winst op hardware die wordt verkocht. Dit betekent dat we nieuwe klanten proberen te vinden en daar zijn kosten aan verbonden voor b.v. adwords, marketing, etc., deze delen wij. Bovendien zit ik vaak (niet altijd) bij hem op kantoor omdat dit sneller schakelt en betaal ik daarvoor 'huur', ik heb daar dus ook een plek en bureau.


Hoe we het nu doen is als volgt; er komt een factuur voor de huur van de verhuurder, en het bedrijf waar ik mee samenwerk factureert een deel aan mij van 200,- + BTW. Ik geef dit vervolgens op als kosten Huur en schrijf de BTW af. Ik ben echter niet ingeschreven op dat adres, maar op mijn eigen bedrijfslocatie (thuis, waar ik niets voor aftrek overigens).


Een andere situatie is bijvoorbeeld Adwords. Ik betaal mee omdat ik er opdrachten door krijg. Ik betaal niet direct aan Google, maar aan mijn 'compagnon' zijn B.V. Ik voer het vervolgens wel op als marketingkosten, want zo staat het ook op de factuur van mijn compagnon.


Mijn vraag is of dit zomaar mag, of dat ik dit op een andere manier moet aanvliegen? Ik zie namelijk even niet hoe dat anders kan, zonder onderdeel van het andere bedrijf te worden of mijn vestigingsplaats te veranderen.


Alvast veel dank voor de moeite.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
afschrijven, huur, inkomstenbelasting

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten die je als freelancer wél kunt aftrekken René Belasting 66 28 oktober 2009 20:26
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon