Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2008, 12:10
Big Al
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Tussenpersoon stopt: factuur incasseren bij eindklant?

Mijn vraag is of er een juridsche basis is voor het direct benaderen van een eindklant inzake een factuur die aanvankelijk van een tussenpersoon zou komen.

Klant=1
Bedrijf=2
Partner=3

Met andere woorden de tussenpersoon (2) is niet betaald en heeft getracht met een incassoprocedure de zaak op te lossen, maar dat is niet gelukt en is reeds gestopt met het bedrijf. De partner (3), een ander bedrijf, heeft een deel van de werkzaamheden verricht en daar een factuur voor gestuurd aan het gestopte bedrijf (2). Maar omdat de klant (1) niet betaald heeft en de verantwoordelijke van het gestopte bedrijf (2) niet de middelen heeft om te betalen, willen wij weten of de partner (3) rechtstreeks de klant (1), ook een bedrijf, kan gaan benaderen?

Graag verneem ik wat er mogelijk is.
  #2  
Oud 3 juni 2008, 16:32
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tussenpersoon stopt: factuur incasseren bij eindklant?

Heel simpel, jij hebt werkzaamheden gedaan en ze moeten zorgen dat ze je betalen.

Hoe ze dat doen is hun probleem.

Jij kan niet bij de klant het bedrag verhalen, dat kan alleen het bedrijf wat er tussenin zit, en als het goed is kunnen ze dat juridisch gezien ook. Hoe ze dit oplossen is hun probleem.

Jij claimt gewoon bij degene met wie je een contract hebt afgesloten, betalen ze niet stuur je een herinnering, aanmaning.. het hele zooitje.


kortgezet :

3 Kan alleen bij 2 verhalen.
2 Kan alleen bij 1 verhalen.

2 Zorgt maar dat ze 3 betalen en dat 1 betaalt.
  #3  
Oud 3 juni 2008, 18:15
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tussenpersoon stopt: factuur incasseren bij eindklant?

Ik moet opeens aan factoring denken (overdragen van vorderingen aan een derde partij). Misschien kan dat in zo'n geval ook en kun je partij 2 met een incassoprocedure onder druk zetten om zijn vordering op 1 over te dragen aan 3, zodat 3 daarna bij 1 kan aankloppen. Maar dat zou ik als 3 alleen doen als partij 2 niet meer kan betalen (dreigend faillissement e.d.).
__________________
René
  #4  
Oud 3 juni 2008, 18:16
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 90
Standaard Re: Tussenpersoon stopt: factuur incasseren bij eindklant?

Het e-mailadres van Big Al werkt niet meer, waardoor hij niet geattendeerd wordt op reacties. Daarom sluit ik nu deze discussie. Dankjulliewel voor je antwoorden.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
incasso


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tekst ivm geen btw op factuur bij VAR-ROW SndrS Al die andere praktische dingen 2 4 maart 2008 16:20
Tussenbureau wil factuur pas betalen als eindklant betaald heeft DBA Omgaan met opdrachtgevers 14 26 oktober 2007 07:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon