Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2008, 17:11
Adriaan Adriaan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 3
Standaard Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen?

Hoi allen,

Sinds twee jaar werk ik als ZZP-er in de ICT (Java). Tot nu toe heb ik altijd zonder eigen algemene voorwaarden gewerkt; veel bemiddelaars hebben standaard contracten en inkoop voorwaarden waar je moeilijk onderuit komt.

Toch zou ik graag ook een aantal zaken vast willen leggen in mijn eigen voorwaarden, zoals wat er gebeurt bij langdurige ziekte, aansprakelijkheid bij fouten of uitloop van een project, recht om melding te maken van een opdracht voor acquisitie doelen, etc.

Mijn vraag is of er mensen zijn die al met eigen algemene voorwaarden werken, en hoe die zijn gestructureerd? Welke zaken dek je af, en wat laat je over aan de contracttekst? En is het wel eens gelukt om deze a.v. op tafel te krijgen bij een opdrachtgever of bemiddelaar?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2008, 20:54
MAEP MAEP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 22
Standaard Re: Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen?

Hoi Adriaan,

Zie mijn eerdere discussie: mij lukte het niet. Ik heb nog niet zoveel ervaring (ben pas twee maanden bezig als ZZP-er) maar ik heb begrepen dat je je bij grote bedrijven en bemiddelaars altijd moet schikken naar hun inkoopvoorwaarden... take it or leave it. Ik heb een verzekering afgesloten om in ieder geval beroepsaansprakelijkheid af te dekken.

groet M.
__________________
www.maep.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
algemene voorwaarden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon