Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 9 september 2009, 16:22
an@ an@ is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 87
Standaard Re: Hantering spoedtarief in Voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nouks Bekijk bericht
Maar als de klant een strakke deadline heeft (lees: lancering) kan die niet zomaar worden verplaatst naar datum Y. Dus als ik zeg "datum X haal ik niet" is 't heel simpel, dan zoekt de klant een andere tekstschrijver. En dat wil ik natuurlijk ook niet ;-)
Zou kunnen. Maar de opdrachtgever heeft 1. weinig tijd om de website tijdig in de lucht te krijgen 2. weinig tijd om een andere tekstschrijver te zoeken. Uiteindelijk is het een 'probleem' van de opdrachtgever. En het is aan jou of jij jouw tijd daaraan - en tegen die prijs - wilt en kunt besteden. En dan is het, naar mijn mening, een kwestie van onderhandelen....
Met citaat reageren
  #22  
Oud 9 september 2009, 21:17
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Hantering spoedtarief in Voorwaarden

Citaat:
Citaat:
Ik zou ook in overweging nemen om een offerte niet 3 weken maar slechts 8 of 14 dagen geldig te laten zijn als je al weet dat de klant een redelijk snelle deadline heeft zoals in dit geval.
Op zich een goeie. Echter begon dit als klein klusje dat toch geen haast had dus "och stuur deze week maar ergens effe een offerte" met een deadline die op het moment van offreren nog 5,5 week weg was... Lees: tijd zat, mits de klant idd op tijd een akkoord doet.
Ja, maar als je dan de offerte een geldigheid geeft van 3-4 weken en je hebt het op dat moment erg druk (wat je van tevoren wel/niet wist) dan is het gewoon vragen om problemen. Dus om jezelf in te dekken en er zeker van te zijn dat je klant op tijd antwoord kun je dan beter de offerte-geldigheid korten. Klanten willen nog wel vaak wachten tot aan het einde, of net iets langer (facturen/offertes etc.). Helemaal nu stellen ze dingen graag zoveel mogelijk uit.
En door dan de offertes korter geldig te laten zijn geeft jouw beter de tijd om in te schatten wanneer ze reageren en hoe je dat project kan inplannen etc.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 september 2009, 16:30
Nouks Nouks is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Hantering spoedtarief in Voorwaarden

Ok, thanks voor de reacties. Was de thread even uit het oog verloren, excuses.

Kortere geldigheidsduur dus. Twee weken? Is er eigenlijk wel een eenduidige geldigheidsduur waarmee je altijd goed zit? Want 't kan denk ik ook weer té kort worden (zeker bij grotere klussen).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
algemene voorwaarden, offerte, spoedklus, uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden Swielen Al die andere praktische dingen 3 15 april 2009 09:09
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 20:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon