Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2007, 14:10
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard var en doorlopende opdracht

Hallo allemaal,

Een aantal opdrachten die ik heb lopen bij klanten (detachering) lopen door van 2006 naar 2007, volgens de var 2007 moet ik meer dan 3 opdrachten per jaar hebben, nu vraag ik me af of deze doorlopende opdrachten ook gelden voor 2007 als opdracht? of is het zo dat je echt een nieuw contract getekend moet hebben wil het als opdracht voor het boekjaar 2007 gelden? mij is dit niet duidelijk, wellicht weet iemand hier het antwoord op?

Groetjes martijn
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2007, 17:57
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: var en doorlopende opdracht

Het gaat niet om opdrachten, maar om opdrachtgevers. Je moet drie of meer opdrachtgevers hebben in een jaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2007, 12:26
Diamond Diamond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 31
Standaard Re: var en doorlopende opdracht

Overigens kijkt de belastingdienst hier niet alleen naar. Zou ook van de gekke zijn dat je als ondernemer geen maximale winst kunt behalen omdat je minimaal 3 opdrachtgevers moet hebben in een jaar. Stel je voor dat je project een jaar duurt (geen vreemd gegeven lijkt me) en je moet halverwege het project afzeggen omdat je anders geen 3 opdrachtgevers krijgt in 1 jaar. Helemaal beroerd als je nieuwe opdracht tegen een lagere uurtarief is
De belastingdienst zou in dat geval eigenlijk "winstderving" moeten betalen Misschien een goed idee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2007, 19:56
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: var en doorlopende opdracht

Drie opdrachtgevers moet je niet 'te letterlijk' nemen. Het is een van de indicatoren dat je namelijk ondernemer bent. Ooit ingevoerd n.a.v. uitspraken van rechters en het getal drie is daardoor een maatstaf geworden. Ik heb jaren onderzoeken naar verzekeringsplicht gedaan en het gaat altijd om het 'totaal van feiten' die bepaalt of je als ondernemer wordt gezien of als werknemer.

Het gaat daarbij ook om zaken als eigen bedrijfsverzekeringen, presenteer je ook als een bedrijf. Werk je met eigen gereedschappen. Loop je ondernemersrisico. Bepaal je je eigen werktijden enz. De nieuwe VAR regeling geeft veel meer duidelijkheid, dan de vorige VAR, maar nooit 100%! Belangrijk is dat je werkzaamheden uitvoert, waarvoor de VAR is verstrekt.

Overigens maakt het de Belastingdienst niet zoveel uit of je als ondernemer wordt aangemerkt of als werknemer. De belastinggelden komen toch wel binnen. Bij Sociale Verzekeringen ligt dit anders. Het UWV krijgt alles (bij een werknemer) of niets (bij een ondernemer).

Vergeet niet: Als de Belastingdienst toch stelt dat je een verkapte werknemer bent en geen ondernemer en je hebt een VAR, dan zal men de rekening bij jou neerleggen en niet bij je opdrachtgever.

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden? sioux Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 15 23 september 2008 14:23
Auteursrechtschending: tegenpartij vraagt factuur en VAR Karian Al die andere praktische dingen 9 9 februari 2007 20:15
Verhuizing -> nieuwe var aanvragen sioux Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 27 december 2006 14:07
Als starter wel opdracht maar nog geen VAR schneiboon Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 14 november 2006 20:22
VAR ontbinden? Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 28 augustus 2006 01:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon