Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2014, 18:00
Lova Lova is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1
Standaard Belastingaangifte maakt hoofd moe, hulp aub

Beste leden en lezers mag ik jullie hulp a.u.b. voor het invullen en afronden van mijn inkomstenbelasting bestemd voor ondernemers...


Ik kan nergens meer informatie of een antwoord op mijn vraag vinden, vandaar graag hulpje bij... ik zal kort mijn situatie uitleggen in 2013..


IK ben vorige jaar als eenmanszaak aan de slag gegaan, mijn onderneming duurde ongeveer vier maanden en zonder enig winst helaas.. daarom is stop gezet.


In die jaar heb ik twee maanden ww uitkering ontvangen en een maand uitzendwerk gedaan.


Maar,, en hier gaat mijn vraag om eigenlijk,, schuld
ik heb een prive schuld die loopt al van vorige jaar tot heden en heeft niks te maken met mijn onderneming, waar moet ik dat nou aangeven??
Van de belastingtelefoniste hoorde ik dat als geen onderneming schuld is geef je het bij box 3 aan, maar ik zie niks verder bij box 3 waar ik het aan kan geven of aanvinken.


Er is wel bij de gedeelte van de ondernemingsgegevens waaronder staat "passiva" wel iets over de schulden, kan ik het daar aangeven?
maar dat is dan wel over de onderneming schulden, toch?



Nog een vraag, aan de hand wat ik gevuld heb blijkt dat ik geen recht heb op aftrek enzo,, maar ik vraag me af de investeringen (ron 1500 euro) die ik gedaan heb voor mijn onderneming en ook al duurde maar niet langer dan drie of vier maanden, heb ik daar geen recht op ondernemingsaftrek? of moet eerst daarvoor een schriftelijk verzoek bij de BD indienen?

Iemand een idee, graag
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2014, 21:48
Erik van de Weerdhof Erik van de Weerdhof is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 55
Standaard

Een privé-schuld geef je op in box 3. Maar als je alleen schulden hebt en geen bezittingen dan hoef je de schuld ook niet op te geven. (Je wordt als het goed is gevraagd: is uw vermogen meer dan € 21.139.)

Of je recht hebt op ondernemersaftrek is afhankelijk van het aantal uren dat je aan je onderneming hebt besteed. Jij bent wellicht in de war met investeringsaftrek. Als je totale investeringen € 1.500 zijn kom je daar niet voor in aanmerking. (I.i.g. v.w.b. kleinschaligheidsinvesteringsaftrek, in de andere soorten investeringsaftrek voor speciale soorten activa ben ik minder thuis.)

De kosten die je hebt gemaakt voor je onderneming (waaronder de waardevermindering van je investeringen tussen aankoop en staken) zijn aftrekbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon