Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 april 2007, 18:18
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Veilig groeien met freelancers

Als je nooit het risico neemt met een domme vraag, hoor je nooit een antwoord, niet waar.
Kijk eens op villa media bij de vacatures. De meesten gaan via bureaus. Een aantal van die opdrachten kun je ook gewoon freelance doen. De ervaringen daarmee zijn ook vaak goed hoor. Welke bureaus? Redactie en co, de redactie en nog een hele boel meer.

Wel aan te raden voor slechte tijden overigens, en onderdaad hebben ze veel en vaak leuke opdrachten. Ik hoop alleen dat met het aantrekken van de economie bureaus doorkrijgen dat wij (de freelancers) ook klant zijn, en dat ze dus wel iets moeten bieden wat overeenkomt met het tarief wat ze van ons krijgen. Als ik iemand 30 euro per uur betaal, verwacht ik daar namelijk ook iets voor terug. Want zo zie ik het dan dus wel.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 april 2007, 22:45
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Veilig groeien met freelancers

Mmmhr, ik zou ook wel willen groeien, maar de freelancers die ik zoek zijn er niet in voldoende mate. Gelukkig werk ik als opdrachtgever en als opdrachtnemer nooit via bureaus; de enige bemiddelingspoging waar ik mij heb ingestort was een redactieclub in Monnickendam (onder redacteuren welbekend), maar daar mislukte de bemiddeling en daarna werd het het stil. M.a.w. bureaus zijn toch echte gatenvullers (werken vooral vanuit opdrachtgeversperspectief).

De beste opdrachten krijg je vanuit je netwerk en de allerbeste komen zonder acquisitie naar je toe. Deze maand hoop ik structurele samen-werking (let op het streepje) te kunnen realiseren met een nieuwe klant. Uit die categorie (samen-werken) heb ik er veel (sommigen al zeven jaar) en dat zijn de beste.
Ze hebben maar een nadeel, en dat is dat ze niet altijd aansluiten op je eigen groeiplannen (inhoudelijk bezien).

Kortom: het beste werk haal je zelf binnen (of komt rechtreeks naar je toe). Omgekeerd: het inschakelen van een bureau voor (bijvoorbeeld) tekstschrijvers getuigt ook in een bepaald opzicht van luiheid door de opdrachtgever. Je zou als opdrachtgever nl ook zelf de moeite kunnen nemen om in je netwerk of via het web rechtstreeks zelf te kunnen werven/zoeken.
Ik heb niet de illusie dat je als opdrachtgever via een bureau het beste krijgt wat er is
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pensioenfonds voor freelancers scribent Al die andere praktische dingen 3 7 mei 2009 02:39
Kvk verandert beleid: freelancers met een vrij beroep kunnen zich inschrijven Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 4 september 2006 12:17
Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter? René Al die andere praktische dingen 18 13 juni 2006 18:06
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon