Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2009, 21:20
Angie Angie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2009
Berichten: 1
Standaard Uurtarief administratief/secretarieel werk?

Hoi,

Wie is goed op de hoogte met tarieven voor ZZP'ers binnen de administratieve/secretariële wereld.
Mijn opdrachtgevers betalen totaal verschillende uurtarieven, uiteraard in overeenstemming met mij.
De ene € 30,00 de andere € 40,00.
Wat is een redelijk uurtarief voor een freelance typiste.
Wel 20 jaar ervaring bij verschillende werkgevers waarvan de laatste jaren vooral als coördinerend secretaresse en managementassistente
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2009, 10:18
Verwijderd acccount
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Uurtarief administratief/secretarieel werk?

Hoi Angie,

Ik werk zelf als freelance office manager en krijg vanuit opdrachten aanvragen voor verschillende functies (van notulist tot zware office manager functies).

Mijn uurtarief laat ik afhangen van de zwaarte van de opdracht. Ik vind dat ik voor mijn zwaardere opdrachten € 45,- excl. btw waard ben (en gelukkig denken mijn opdrachtgevers daar hetzelfde over ), maar het is natuurlijk ook afhankelijk van de markt en ook je werkregio. In de randstad liggen de prijzen hoger dan in de rest van het land (ik werk zelf in Brabant).

Soms werk ik via een bemiddelingsbureau die er naar de opdrachtgever toe ook nog een percentage bovenop zet. Echter heeft dat geen invloed op mijn originele tarief.

Voor een lichtere opdracht wil ik wel zakken, maar ik ga zelf nooit onder € 40,- excl. btw, maar dat is mijn eigen keuze en kan ervoor zorgen dat je daardoor niet gekozen wordt, een risico van het vak. Ik onderhandel meestal over de reiskosten om de kosten voor de opdrachtgever te drukken. De ene keer krijg ik die wel en andere keer niet vergoed, maar houd ik wel mijn uurtarief scherp, zodat ik bij overuren nog goed verdien.

Je uurtarief is dus afhankelijk van de markt, je regio, je kwaliteiten/niveau en de beschikbare opdrachten, dus erg flexibel. Ik vind echter € 30,- wel erg laag hoor , zeker als je zoveel ervaring hebt, maar dat is mijn bescheiden mening.

Succes!
groetjes Anke

www.os4u.nl
anke@os4u.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
uurtarief freelance architect/bouwkundige? Joep Omgaan met opdrachtgevers 1 23 februari 2009 22:52
uurtarief freelance management assistente bij gemeente Ms. Goody Omgaan met opdrachtgevers 3 19 februari 2009 08:07
Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief? jeroen94704 Omgaan met opdrachtgevers 3 22 april 2008 08:59
Vrouwen beuren hoger uurtarief Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 26 september 2007 16:44
uurtarief berekenen wilco Al die andere praktische dingen 7 13 juli 2006 19:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon