Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2009, 17:00
amber1 amber1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Berichten: 1
Standaard Personeel aannemen of niet?

Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik voor mezelf begonnen met het geven van fitness lessen op locatie. Omdat ik merkte dat ik alleen wel heel kwetsbaar ben, heb ik iemand gevonden die 2 uur per week van mij gaat overnemen en in kan vallen, als ik er een keer niet ben! Hoe ga ik dit aanpakken? Is het verstandig dat zij ook ZZP-er wordt? Of kan ik haar beter in dienst nemen? Wat is beter/ goedkoper/ gunstiger? Ik kan namelijk nergens vinden wat ik haar moet betalen met alle toeslagen/ belastingen/ inhoudingen enz, als ze bij mij in dienst zou zijn. Wie weet een goede rekenmodule? Stel dat we haar uurtarief op 25 euro NETTO stellen, wat moet ik dan betalen?

Ik hoop dat iemand antwoorden weet of evt. een goede website met informatie.

Alvast heel erg bedankt,

Amber
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2009, 17:03
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: personeel aannemen of niet?

Ik kan geen gedetailleerd antwoord op je vraag geven, maar over het algemeen is het - zeker bij dit soort kleine uitbestedingen - voor jou handiger om die ander als ZZP-er in te huren voor een x-aantal uur. Zodra je iemand in dienst neemt, komt hier behoorlijk wat bij kijken qua administratie, verplichtingen, etc.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2009, 23:43
adminjohn adminjohn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 34
Standaard Re: Personeel aannemen of niet?

Een andere mogelijkheid is om een collega te zoeken die in geval van nood voor jou in kan springen terwijl jij het in voorkomende gevallen voor hem kunt doen. Zo zou je ook met gesloten beurzen kunnen werken en het geeft een stukje zekerheid.
__________________
www.adminvanbergen.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 september 2009, 20:43
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Personeel aannemen of niet?

Ik vind jou beroep een typisch freelance beroep, naast dat je in loondienst kunt zijn bij een sportschool/fitness club natuurlijk.

Als je net voor jezelf begonnen bent zou ik niet de last van personeelsadministratie op mij nemen. Als jij vervangers nodig hebt zou ik het inderdaad oplossen met andere freelancers, zij zullen met hetzelfde probleem zitten als jij, dus ook bereid zijn te helpen waar het kan omdat het dan andersom ook gebeurd. Als jij iemand in loondienst neemt, loop je ineens allerlei extra risico's.

Als degene die jij op het oog hebt als vervanger geen ondernemer is en dat ook niet wil worden. dan is er nog niets aan de hand. Zolang haar inkomsten uit de lessen incidenteel zijn (bijvoorbeeld omdat ze echt alleen af en toe jou lessen overneemt) dan kan zij deze inkomsten opgeven onder resultaat uit overige werkzaamheden.

Om ook nog even op je vraag te antwoorden dat je haar 25 euro netto wilt betalen, deze is wat lastiger te beantwoorden, ik weet niet wat die persoon verdient en dus hoeveel belasting zij al betaald (welke schaal van toepassing is) Zonder te zeggen wat jij moet gaan betalen aan haar een indicatie van wat je haar kan betalen om ongeveer 25 euro netto over te houden. bij een:

Bruto Jaar Inkomen
tot ca 18.000 euro = 33,5% belasting = Bruto uurtarief 37,50
18000- 55.000 euro = 42% belasting = Bruto uurtarief 43,10
boven 55.000 euro = 52% belasting = Bruto uurtarief 52,10
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 12:23
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 22:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon