Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2015, 14:43
Feer Feer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2015
Berichten: 1
Red face Var-row en belastingaangifte

Hallo iedereen!

Sinds eind maart heb ik een var-row. Het eenmansbedrijf die mij inhuurt had mij aangeraden deze var te nemen.

Ik heb in de tussentijd natuurlijk research gedaan over de var maar er zijn helaas nog steeds dingen die ik niet helemaal begrijp of waar ik zelf niet achter kan komen omdat ik niet weet waar ik zoeken moet. Ik dacht dus laat ik het eens aan andere freelancers vragen!

Ik weet dat in 2016 de var zal verdwijnen maar wanneer precies is dus nog onduidelijk dus als het december is kijk ik wel of ik iets anders moet gaan aanvragen of of ik weer een var aanvraag.

In de tussentijd... Tot nu toe heb ik gewoon met deze var gewerkt en ik zit een beetje in de knoop omtrent belastingaangifte.

1) Ik dacht dat het maar eens per jaar moet in april, maar nu vertelde iemand mij laatst dat ik wel kwartaalaangifte had moeten doen. Dus dat is mijn eerste vraag.

2) Dan, als ik (kwartaal)belastingaangifte moet gaan doen, waar doe ik dat überhaupt? en waar kan ik eventueel zien hoe het moet.

3) Ik heb geen kvk nummer, is dat een probleem?

4)Er is geen sprake van een dienstbetrekking met het bedrijf waar ik het meest mee werk. Ik weet dat dat invloed heeft op de belastingaangifte maar ik heb geen idee wat voor. Wat zijn precies loonbelasting en inkomstenbelasting? Zijn die van toepassing op mij en hoeveel procent is dat van wat ik verdien?

5)Tot nu toe heb ik 21% btw in rekening gebracht ook omdat mij verteld werd dat te doen, maar ik weet eigenlijk ook niet hoe zich dat vertaald in de belastingaangifte.

Zoals je wel gemerkt hebt, veel onduidelijkheid voor mij Ik heb geprobeerd zelf antwoorden te vinden maar het lukt me gewoon echt niet. Alle informatie die mij gegeven kan worden wordt op prijs gesteld. Als iemand mij alleen al kan doorsturen naar een site of een plek waar ik meer informatie kan opvragen zou dat al fijn zijn!

Alvast bedankt!
  #2  
Oud 4 november 2015, 14:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feer Bekijk bericht
Als iemand mij alleen al kan doorsturen naar een site of een plek waar ik meer informatie kan opvragen zou dat al fijn zijn!
Die site heb je al gevonden! Begin op http://www.lancelots.nl/starten en volg de links

Ja, dat is veel informatie.

Het alternatief is een boekhouder/fiscalist inhuren die je hierbij helpt.

Ik zou wel even snel bijsturen, want zo te lezen ben je btw aan het heffen zonder dat je enig benul hebt van wat je aan het doen bent en welke verplichtingen hierbij horen.
__________________
René
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
belastingaangifte, inkomstenbelasting, loonbelasting, var, var-row

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Var ROW of WUO? Opt!mcare Freelancen iets voor mij? 1 15 januari 2013 17:03
Is het in mijn situatie bijna onvermijdelijk dat ik een VAR ROW krijg? Harma Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 13 augustus 2012 21:29
Binnen hetzelfde kalenderjaar van VAR ROW naar VAR WUO? fuels Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 15 juni 2011 11:21
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon