Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2007, 20:56
Yvonne Dekkers Yvonne Dekkers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
Standaard Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Ik ben Yvonne Dekkers, 32 jaar en ik ben secretaresse. Sinds kort heb ik mijn eigen bedrijfje opgezet YD Office Support. Ik bied secretariële ondersteuning aan voor met name de kleinere bedrijfjes, ZZP'ers, kortom gewoon bedrijven die zelf niet toekomen aan het secretariële werk. Veel werkzaamheden en ik noem maar bijvoorbeeld het uitwerken van rapporten , uitwerken van bandjes, nabellen van offertes, maken van offertes of facturen, uitwerken van teksten doe ik vanuit mijn eigen kantoor. Indien u er prijs op stelt kunnen de werkzaamheden ook vanuit uw kantoor plaatsvinden. Omdat ik gebruik maak van mijn eigen kantoor en de daarvoor noodzakelijke benodigdheden is het uurtarief lager als van de andere secretariële ondersteuners. Discretie, integriteit en loyaliteit zijn sleutelwoorden in de beroepscode van een secretaresse van YD Office Support. Vanzelfsprekend kunt u vertrouwen op een discrete behandeling en accurate uitvoering van uw opdrachten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2007, 20:10
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Welkom Yvonne!

Op je website, die er overigens goed uitziet, kwam ik de volgende zin tegen:
"Uiteraard met de beschikking over alle moderne apparatuur zoals telefoon, computer, internet en e-mail."
Dit kan je anno 2007 niet meer met goed fatsoen stellen. Als je modern wil zijn als PA, dan ben je volkomen wireless en multichannel (en zelfs dat is al redelijk gangbaar).
Waar ik benieuwd naar ben, is of je de starter of zzp'er werkelijk meerwaarde kunt bieden. Want allerlei werk uit handen nemen klinkt aantrekkelijk, maar (in mijn geval) werk ik een geluidsopname van een groepsinterview met 6 deelnemers die 2 uur kletsen over een abstract onderwerp toch maar zelf uit.

M.a.w. maak het voordeel van jouw diensten concreet, misschien trek je mij wel over de streep en ben ik je klant.
En check de grammatica nog even (een PA moet 200% correct Nederlands beheersen, vind ik).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2007, 20:22
Yvonne Dekkers Yvonne Dekkers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw berichtje.

Wellicht zijn de werkzaamheden, welke ik kan aanbieden, voor u niet interessant. Ik denk dat er zeker wel een markt voor is. Er zijn kleine zelfstandigen die geen tijd meer hebben of willen vrijmaken voor bijvoorbeeld het uitwerken van bandjes. Zij zitten de hele dag op de weg en hebben geen tijd om die offertes uit te werken. Dan zijn de offertes uitgebracht en de klant reageert niet. Het is zeker nuttig om tijd vrij te maken deze klant te bellen om te vragen of hij de offerte wel heeft ontvangen en of de offerte naar wens is. Als ik bijvoorbeeld voor u die bandjes uitwerk dan heeft u weer tijd voor andere werkzaamheden. Want het is voor u toch belangrijker om u bezig te houden met de HOOFDZAKEN! Er blijven ook altijd bedrijven die alles in eigen hand willen houden.

Wat voor mij als starter nog de vraag is: wat is mijn uurtarief? De één zegt je zit te laag, de ander zegt weer te hoog. Ga je te laag zitten kom je niet serieus over. Ga je te hoog zitten dan ga je jezelf wellicht uit de markt prijzen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juli 2007, 19:05
Secr@home Secr@home is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Yvonne, ben het met je eens, heb inmiddels een zelfde soort bedrijf gestart. Het tarief moet zeker niet te laag zitten, dan kom niet echt niet betrouwbaar over!

Ik vind het moeilijk om opdrachtgevers, met name de ZZp-er te bereiken. Neem je de bedrijven die al langer dan een jaar bezig zijn, of ga je meer uit van de net begonnen ZZP-er; die alles nog moet uitvinden?

Hoe doe jij dat?

Ik hoop dat je je ervaringen wilt delen.

Groeten
Chantal
Secr@home
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 juli 2007, 20:02
Yvonne Dekkers Yvonne Dekkers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Hoi Chantal,

Ik heb inmiddels gemerkt dat het uurtarief nogal verschilt per provincie. Met name in de Randstad liggen de uurtarieven stukken hoger als hier in Brabant. Dat moet je dus even uitzoeken.

Tja, ik wilde me inderdaad richten op de kleinere bedrijven maar inmiddels komen er ook grotere bedrijven bij me aankloppen. Ik zeg er dus geen nee tegen want die ZZPers komen nog niet.
Ik adverteer regionaal en mijn site staat volgens mij wel goed gepromoot. Verder is het veel mond op mond reclame en gewoon bedrijven bellen of aanschrijven. Wellicht kun jij net bieden wat zij zoeken.

Succes!

Groetjes,

yvonne
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 juli 2007, 21:23
Secr@home Secr@home is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Hoi,

Ik heb al wel ZZp-ers aangeschreven en ook andere bedrijven. Maar daaruit nog geen opdrachten ontvangen.

Ik probeer het zeker nog bij andere bedrijven.

De aanhouder wint immers
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 juli 2007, 21:27
Yvonne Dekkers Yvonne Dekkers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Ja, inderdaad er zal vast iemand tussen zitten, en bel ze eventueel ook nog na om ze er op te attenderen. Heb jij ook een website?

y
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 juli 2007, 11:29
Secr@home Secr@home is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
Standaard Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?

Ja die heb ik, www.secrathome.nl

Er moeten nog wel zaken gewijzigd worden, maar daar benut ik de bouwvak-vakantie voor! (kan mooi, als het toch zulk slecht weer is!)

Groeten

C
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van achteraf naar gespreid betalen Isabelle Administratie 11 23 november 2006 22:28
Op zoek naar een betaalde blogger (Enthousiasmeren) Blogspotter Marktplaats 0 25 oktober 2006 08:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon