Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2008, 22:22
jolanda jolanda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 2
Standaard Tarief bepalen startende trainer

Hallo iedereen,


Ik ben een startende trainster(met afgeronde trainersopleiding) en zal in eerste instantie als co-trainer- trainingsacteur aan de slag gaan.

Binnenkort zal ik voor het eerst ingehuurd worden door opdrachtgevers binnen het trainersvak
Na wat rond googelen ben ik helaas niet heel veel wijzer geworden van het tarief wat ik ongeveer zou moeten vragen.
(overigens heb ik besloten om via pay-roll-constructie administratieve zaken te laten regelen, ook mensen die hier ervaring mee hebben?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met groet
Jolanda
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2008, 23:04
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Hoi Jolanda, ik ben ook trainer, maar ik denk in een ander vakgebied dan jij. Ik werk niet met trainingsacteurs.
Ik kan je wel vertellen wat er in de Publimix staat over Automatiseringsdeskundigen: Start: € 45, midden: € 65, hoog: € 145.
(deze info heb ik van iemand anders op dit forum een keer gekregen, met dank nog).
Ik denk eigenlijk niet dat je hier iets aan hebt, maar ik noem het toch even voor het geval je echt nog helemaal geen beeld hebt. En voor het geval je toch meer in mijn richting zit dan ik zo inschat.

Waarschijnlijk zullen er nog wel anderen reageren die gerichter antwoord kunnen geven op jouw vraag. En welkom en succes!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2008, 15:23
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Dag Jolanda,

Dit vind ik ook nog steeds lastig, hoewel ik geen beginnende trainer meer ben.

Het is goed om van te voren zelf te bepalen wat je minstens wilt verdienen.
De tarieven voor een freelancer (als je werkt voor andere opleiders/trainingsbureaus) schommelen het tussen de 50 en 90 euro per uur. Er is mij wel eens 30 euro aangeboden maar hier ben ik niet op ingegaan .

Ik reken voor eigen klanten 575,00 per dagdeel en dit is dan meestal inclusief voorbereiding.

Maar tarieven kun je ook afhankelijk maken van de omstandigheden: hoeveel voorbereidingstijd heb je nodig, moet je intakes houden, reistijd, hoeveel factureerbare uren komen er uit voort enz.

Ik hoop dat er nog wat mensen reageren, want ik ben ook wel benieuwd.

Groetjes, Maartje
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2008, 15:30
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Citaat:
Maar tarieven kun je ook afhankelijk maken van de omstandigheden: hoeveel voorbereidingstijd heb je nodig, moet je intakes houden, reistijd, hoeveel factureerbare uren komen er uit voort enz.
En het belangrijkste: hoe leuk, uitdagend, spannend, leerzaam, verfrissend etc. de opdracht en de doelgroep is!
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 januari 2008, 15:44
jolanda jolanda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Dankjewel Myra en mimamaartje, beiden voor jullie reactie,

Ik zat in de richting van minimaal 50 euro p/u.
Voordat ik onderhandelingen inga wil ik wel enig idee hebben, zodat ik niet overrompeld word.(30 of 40 euro lijkt misschien heel wat, maar verder doorberekend kom je toch behoorlijk bedrogen uit ...)

Wanneer er meer onder jullie zijn met financiële knowhow...deel het met ons
( met mij)(... als leek)

Thanx
Jolanda
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 januari 2008, 16:27
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Hai Jolanda,

Proficiat met je diploma en met je eerste opdracht!

Vijftig euro als begintarief is inderdaad een minimum. (Ex btw uiteraard.)
Wat de berekening van factureerbare uren betreft: ik heb gemerkt dat ik juist in het begin meer tijd eromheen nodig had dan later. Resultaat: vaak tot 's avonds laat aan het werk. Is lang niet altijd erg - je houdt van je werk - maar er zijn grenzen. Houd je die in de gaten, dan blijft het fijn.

Wat mij erg heeft geholpen in het begin: de tarieven bij elke volgende klant een tikje verhogen. Dat betekent wel dat je die 'mooie ronde bedragen' moet durven loslaten. Klanten accepteren dat veel gemakkelijker dan je zou denken. Kijk maar naar jezelf: een niet-rond bedrag geeft jou eerder het gevoel dat er goed over het tarief is nagedacht. Dus je volgende klant krijgt jouw diensten voor € 51 ex btw en die daarna voor € 53

Veel plezier gewenst met je nieuwe werk!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trainer onderhandelen in de media gezocht Isabelle Marktplaats 6 29 september 2011 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon