Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2011, 15:49
Sam3284 Sam3284 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 22
Standaard Eerste jaar IB aangifte ondernemers

Hallo, ik heb een vraag over de IB aangifte voor ondernemers. Voorheen deed ik altijd aangifte voor particulieren en vandaar is mij het een en ander niet duidelijk.

In 2009 schreef ik alle opbrengsten per maand gewoon weg naar een privérekening. In 2010 netjes aangifte gedaan als inkomsten uit overige werkzaamheden.

Nu krijg ik bij de ondernemers aangifte 2010 de vraag wat het fiscale ondernemingsvermogen was aan het begin van dit jaar. Wat is nu het fiscale ondernemingsvermogen van begin 2010? Zijn dat alle opbrengsten - kosten van het jaar 2009?
Daarnaast moet ik dat bij de passiva nogmaals opnemen.

Dan nog een andere kleine vraag. Het maandelijks overboeken naar privé van opbrengsten zijn gewoon privéonttrekkingen neem ik aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2011, 08:57
RichardOverweg RichardOverweg is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 25
Stuur een bericht via Skype™ naar RichardOverweg
Standaard

Beste Sam,

De stand van het kapitaal/ondernemingsvermogen wordt per jaar als volgt berekend: Stand van het kapitaal begin boekjaar + privéstortingen -/- privéopnames + resultaat (bij verlies er van afhalen bij winst er bij op tellen).

Alle overboekingen die je naar een privé-rekening doet zijn inderdaad privé onttrekkingen. Ik neem aan dat je een goede kolommenbalans hebt, Hieruit kan je dan namelijk gemakkelijk de bovenstaande zaken aflezen.

Succes

Met vriendelijke groet,
Richard Overweg
www.ambitions.nu
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2011, 17:09
Sam3284 Sam3284 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2008
Berichten: 22
Standaard

Alles gaat bij mij via 1 rekening, dus ik neem aan dat de btw die op dat moment op de rekening staat eraf getrokken dient te worden?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Vraag over aangifte IB voor ondernemers wabjuh Belasting 4 19 maart 2011 10:36
Inkomstenbelasting Aangifte IB Ondernemers CrammC Belasting 7 25 februari 2011 13:34
Wat in balans op aangifte IB voor ondernemers? annet2008 Belasting 4 15 april 2009 01:08
Vragen over invullen IB voor ondernemers mdt Belasting 0 30 maart 2009 20:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon