Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2011, 16:39
Ellie Ellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2011
Berichten: 16
Post Hoe geef ik inkomsten uit hobbywebsites (naast studie) aan bij de Belastingdienst?

Hallo,

Vanaf 2009 haal ik inkomsten uit mijn hobbywebsites die ik heb naast mijn studie. Ik ben namelijk een HBO student.

Maar tot op heden heb ik naast mijn ontvangen studiefinanciering nooit aangifte gedaan bij de belasting. Natuurlijk ben ik dit wel van plan, alleen ben ik hier nou niet bekend mee. Vooral omdat ik niet voor een baas werk of niet sta ingeschreven bij de KVK.

Graag ontvang ik bruikbare tips van mensen die mij hierbij kunnen helpen.. voordat ik daadwerkelijk eventueel hulp vraag bij de Belastingdienst infolijn.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2011, 14:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Je moet aangifte inkomstenbelasting doen, vermoedelijk met de inkomenscategorie 'inkomsten uit overig werk' (ook vaak 'resultaat uit overige werkzaamheden' genoemd).

Als het enigszins serieus en structureel wordt, moet je nagaan of je ondernemer bent voor het handelsregister, de btw en uiteindelijk de inkomstenbelasting.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2011, 15:11
Ellie Ellie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2011
Berichten: 16
Post

Bedankt voor het reageren. Ik moet dus wel de aangifte van 2009, 2010 en 2011 allemaal apart doorgeven neem ik aan?