Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 april 2010, 20:14
markv markv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 1
Standaard Studenten als Freelancers (voor het geven van bijles/huiswerkbegeleiding) ? graag hulp!

Beste Forumleden,

Allereerst zal ik mij zelf voorstellen. Ik ben Mark 19 jaar en student aan een Nederlandse Universiteit.

Onlangs ben ik met een aantal vrienden op het idee gekomen om tegen een aantrekkelijk tarief bijles/huiswerkbegeleiding te gaan verzorgen voor middelbare scholieren. Het feit wil dat het nogal serieus wordt en we dus besloten hebben om een onderneming op te richten en ook graag namens de onderneming andere studenten willen inzetten om de dienst te verzorgen.

Nu het probleem, met het in dienst nemen van personeel komen er allerlei ongewenst kosten en administratie onze kant op waar wij niet op zitten te wachten, toch zouden we graag andere studenten in willen zetten om voor ons deze bijles te geven, dit tegen een uurtarief.

Na wat research bleek dat een freelance overeenkomst aangaan met deze studenten het gunstigst is. Enerzijds scheelt het ons in kosten (premie's etc) & administratie en krijgt de student direct zijn netto-loon (zonder een teruggaafbiljet van de belastingdienst in te vullen). Dit lijkt dus een win-win situatie.