Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2009, 13:37
Zji Zji is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Berichten: 2
Standaard Reiskosten vrijwilligers en mijzelf

Bij het uitvoeren van een filmopdracht wil ik graag de reiskosten van een aantal studenten die vrijwillig assisteren vergoeden. Zijn die kosten aftrekbaar, en zo ja, hoe noteer ik die in het geval van particulier vervoer? Noteren zij hun kilometers en vergoed ik daarbij maximaal €0,19 per kilometer (geval klok en klepel moet ik toegeven) of leveren zij hun tankbonnen bij mij in? In het laatste geval: het klopt toch dat deze kosten wel van de inkomsten zijn af te trekken, maar dat ik de BTW niet kan aftrekken?

Ook voor mijn eigen reiskosten vraag ik mij af hoe ik dit het beste bij kan houden. Volstaat een overzicht van mijn ritten plus het aantal kilometers in mijn administratie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2009, 18:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Reiskosten vrijwilligers en mijzelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zji Bekijk bericht
Noteren zij hun kilometers en vergoed ik daarbij maximaal €0,19 per kilometer (geval klok en klepel moet ik toegeven) of leveren zij hun tankbonnen bij mij in?
Ik zou ze een declaratieformuliertje laten invullen en ondertekenen op basis van €0,19/kilometer inderdaad. Als je meer gaat vergoeden dan is dat een arbeidsbeloning en dan wordt het een ingewikkeld verhaal.

Citaat:
Ook voor mijn eigen reiskosten vraag ik mij af hoe ik dit het beste bij kan houden. Volstaat een overzicht van mijn ritten plus het aantal kilometers in mijn administratie?
Heb je een auto op de zaak, of gebruik je een privéauto zakelijk?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2009, 18:49
Zji Zji is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Reiskosten vrijwilligers en mijzelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik zou ze een declaratieformuliertje laten invullen en ondertekenen op basis van €0,19/kilometer inderdaad. Als je meer gaat vergoeden dan is dat een arbeidsbeloning en dan wordt het een ingewikkeld verhaal.
Dat is voldoende?
Citaat:
Heb je een auto op de zaak, of gebruik je een privéauto zakelijk?
Ik gebruik een privé auto zakelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
benzine, kilometers, reiskosten, tankkosten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Activiteit is vrij van btw, wel btw over reiskosten? Ingeborg Belasting 4 8 november 2010 21:20
Advies gevraagd voor Autokosten, Reiskosten, Brandstofkosten berekening. ronaldvermeij Omgaan met opdrachtgevers 7 11 januari 2009 23:26
Reiskosten in uurtarief, of uurtarief voor reizen? Kees_ASB Al die andere praktische dingen 1 11 januari 2009 18:30
OV reiskosten: wat mag ik aftrekken? carsten888 Administratie 4 28 februari 2008 22:54
Reiskosten in Administratie M.Zandbergen Administratie 14 22 januari 2007 16:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon